Jonashaaningoutdoors Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Er der nogen der her har forslag til hvad der er bedst at anskaffe sig? Fjellheimen 3 light eller Nallo 3 gt ?? her tænker jeg på slidstyrke, vandtæthed, ventilation, robusthed, rummelighed etc.. Jeg skal bruge det på alle fire årstider til ture på fjellet og i skoven. Hvad siger i fjellfolk ? mange hilsner Jonas Siter
Veidemannsblod Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Regner med du har søkt på "nallo" og "fjellheimen" oppe i høyre hjørne? Siter
Tor Magnus Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Nå skal det sies FF's søkefunksjon ikke er optimal, men man kan jo bruke google også. https://www.google.no/?gws_rd=cr#fp=bb22d4aed89d949b&q=site:fjellforum.no+%22nallo+3%22+%22fjellheimen+3%22 Siter
RuneH Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Jeg stemmer for Nallo, men når du får denne prisen på fjellheimen så blir jeg langt mere i tvil http://www.helsportwebshop.no/products/315-fjellheimen-light-3-camp.aspx Siter
Jonashaaningoutdoors Skrevet 27. august 2013 Forfatter Skrevet 27. august 2013 Jo tak jeg har læst tidligere tråd om fjellheimen 2 og Nallo 2. Men har er det fjellheimen Light 3 og Nallo 3 gt Siter
Jonashaaningoutdoors Skrevet 27. august 2013 Forfatter Skrevet 27. august 2013 @: ja det er præcis det der er mit dilemma ! 3700 vs 7495.. Siter
RuneH Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Til den prisen er valget enkelt. Du kan antageligvis få omtrent samme prisen om du selger det brukt. Siter
Jonashaaningoutdoors Skrevet 27. august 2013 Forfatter Skrevet 27. august 2013 @: Men vil jeg sige det samme når jeg ligger i et af teltene på vinterfjellet, og der er kondens i bunden af min sovepose.. Spørgsmålet er bare hvilket af teltene det vil ske i ??? Siter
RuneH Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Hehe. Da velger du vinterteltet mitt som er Hilleberg Kaitum. Fantastisk ventilasjon med vertikale vegger. Hilleberg kaitum veier 3,3 kg, og utvendig er det "samme" teltet som Nallo 3gt. Forskjellen er at Nallo 3gt har et stort fortelt og Kaitum har 2 medium store fortelt. Til gjengjeld har Kaitum et større innertelt med vertikale vegger (samme som den største veggen i Nallo, bare at Kaitum har 2) Innerteltet i Kaitum er i midten, istedenfor i ene enden som i Nallo. Når det gjelder Helsport har jeg ingen erfaring, men skal også være gode telt. Kanskje noen andre kan svare? Siter
RuneH Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Kaitum har 2 høyt plasserte ventiler istedenfor en lav og en høy hos Nallo, noe som vil være en fordel om vinteren. Her har du en link til en test (Kaitum 2) http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/hilleberg_kaitum_bomber_tent_review.html#.Uh0SnWROo-h Siter
Jonashaaningoutdoors Skrevet 30. august 2013 Forfatter Skrevet 30. august 2013 Hej Rune. Her spiller penge også en smule ind. Rent Vintertelt mæssigt vil jeg til hver en tid vælge Keron 3gt. Det vejer meget, men du får ikke mere sikkerhed og komfort end med dette telt. Tænker også at med den skrå væg i fodenden er der god mulighed for våde fødder på vintertur. Som letvægtstelt telt kunne jeg godt tænke mig at høre om folks erfaringer med Nallo 3GT Siter
halvorep Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Hei, jeg har Nallo 2gt,gode erfaringer, men brukte før "vanlig" nallo 2 og den virket mer stabil i vind og generelt god plass tatt i betraktning at det er et lett telt. Hvor mange skal sove i teltet? Siter
Jonashaaningoutdoors Skrevet 31. august 2013 Forfatter Skrevet 31. august 2013 1000 tak for svar! jeg er ganske lang- 195 og har i dag prøvet et Nallo 3gt hvor mine fødder gik med interteltet. For mig at se har Nallo en alt for skrå endevæg- specielt med tanke på en høj person og med tnke på vinterfjelltur .. Tror faktisk jeg Vælger en Kaitum 3 Siter
Hugo Skrevet 1. september 2013 Skrevet 1. september 2013 Jeg har både Nallo 3gt og Keron 3 gt. Veldig fornøyd med begge, men ser at det stor sett er Nallo som brukes. Det tåler så pass mye vær at det stort sett er mitt valg om vinteren også. Skrå vegg er dog en ulempe. Føttene kommer borti duken når man bruker downmat el lignende og ligger litt ned i teltet, men opplever ikke dette som noe problem. Ikke opplevd at posen har blitt våt pga dette. Siter
Jonashaaningoutdoors Skrevet 1. september 2013 Forfatter Skrevet 1. september 2013 Tak for input Hugo. Jeg har købt et Kaitum 3 som har Lodrette vægge i begge ender. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.