Tor Magnus Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Dette er vennetråden til tråden for forslag til merkekrav. Hvis det er nødvendig så kan du forklare bedre hva ditt forslag består i, fortelle alle hvordan akkurat ditt forslag er det beste og generelt krangle med alle andre om hva det beste er. Hvor overbevisende du er vil vi se når vi kommer til avstemning. For å gjøre det klart hvilket krav det er du argumenterer for så anbefales det at du linker til kravet i forslagstråden i din egen post. Siter
Tor Magnus Skrevet 23. august 2013 Forfatter Skrevet 23. august 2013 For at de også skal ha en sjanse for å komme med i innstillingen vår til nye krav har jeg tatt med originalkravene. Bålbruk Overnatting ute Fiske Siter
Barskekarsten Skrevet 24. august 2013 Skrevet 24. august 2013 Som idebase og referanse kan mye av Speiderbasen brukes. Det er speiderenes egen database over aktiviteter, merker ol. (I stedet for å sponse Donald, kan en jo la barna bli med i speideren og få mye flere merker samt bli selvstendige og ansvarsbevisste mennesker) 1 Siter
+virrma Skrevet 24. august 2013 Skrevet 24. august 2013 Så ungene blir ikke selvstendige og ansvarsbevisste hvis de ikke er med i speideren? Jeg tenker at det som er viktig for alternative krav er at de er enkelt målbare, slik som orginalkravene er. Hvis kravet f eks er "å kunne orientere med kart og kompass", hvordan måler man det? I tillegg bør det kunne graderes, slik at det er progresjon fra bronsje til gull. 1 Siter
+Grimner Skrevet 24. august 2013 Skrevet 24. august 2013 Uansett hvilke krav som blir valgt, kunne vi få et tillegg? Krav X... i regn og vind. Jeg vil hevde at da hever vi kravene opp til "villmark" og legger lista noe høyere. Bål i øsende regn. Overnatting med eller uten telt i storm Kart og kompass i tåke. Med sånne krav kjøper jeg både Donald og Villmarksliv og bærer knappen med stolthet. Siter
Dag G - Evje Skrevet 24. august 2013 Skrevet 24. august 2013 Krav til topptur: Bronse: PF > 100 Sølv: PF > 200 Gull: PF > 300 Siter
Tor Magnus Skrevet 24. august 2013 Forfatter Skrevet 24. august 2013 Med sånne krav kjøper jeg både Donald og Villmarksliv og bærer knappen med stolthet. Du får huske at dette er for barn da. 2 Siter
Gjest Srx (Ron) Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Krav til topptur: Bronse: PF > 100 Sølv: PF > 200 Gull: PF > 300 Vet ikke hva en PF er ..... 1 Siter
Lindap Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Jeg har lagt til denne: Bære en ryggsekk som veier 1/4 av din idealvekt i 6 timer på en tur. Ideen er at du skal kunne bære en ryggsekk fult av teltutstyr. Når skjønner jeg at barn ikke skal kunne bære like mye som en voksen. Og barn med overvekt, skal ikke trenge å måtte bære enda mer. Men jeg har forstått at alle skal kunne bære ca 1/4 av kroppsvekten så fremt man ikke er overvektig. Når jeg regner med min egen idealvekt, må jeg kunne bære ca. 16 kg på en lang dags tur. Det er tilstrekkelig for et par dagers telttur med deling av noe utstyr. Siter
Lindap Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Pakke sekken til overnattingstur og ikke glemme noe. Siter
Ides Skrevet 9. september 2013 Skrevet 9. september 2013 Hva med et løp mot tre gullmerker? Ett for tur (telt, gapahuk, kano, toppturer, offroad sykling, klatring, ski etc.) Ett for jakt og fiske (fangst, tilberedning m.m) Ett for flora, fauna, mineral og historie (gjenkjenne og se planter, dyr, steinsorter, gamle dyregraver etc) Friluft er mangfolding og jeg tenker at hovedmotivet for slike merker er å få flere barn (og foreldre) ut i naturen. Noen liker å ha noe å strekke seg mot mens andre er mer glad i å samle. Noen er glad i jakt og fiske mens andre er mer opptatt av lære om blomster og stein. 1 Siter
Josef Mink Skrevet 9. september 2013 Skrevet 9. september 2013 Villmarksknappen er et supert tiltak! Guttene mine har fått blod på tann, og jeg må si jeg liker de gode forslagene til nye utfordringer i denne tråden. Til dere som har barn, og som mener det samme; kult om dere også sjekker ut dette innlegget: http://www.fjellforum.no/topic/29034-villmarksklubb-for-barn/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.