Gå til innhold
  • Bli medlem

Losvarkollen og Hjemmeluft (Alta)


Sasojen

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

I dag fikk jeg med meg en venn opp Losvarkollen som ligger i Kaiskuru 150 moh. Var 700 m per vei og en ypperlig topp å gå på i fint vær. Vi tok det rolig slik at vi begge skulle få tatt bilder, og tatt igjen pusten ;)

Så byttet jeg ut vennen min med en annen venn og dro han med opp på toppen i Hjemmeluft. 182 moh og 900m som vi brukte 30 minutter på.

Det morsomste med begge turene var at de likte det, og som han ene sa: "Æ e gla for at du ikke sprang fra mæ". Taktikk kalles det, for da fikk jeg lokket de begge med på andre topper i nær framtid. Suksess!

 

Det første bildet er fra Lorsvarkollen, og i 3. rute kan du faktisk se Komsafjellet helt øverst til høyre:) 
Da må jo det andre bildet være fra Hjemmeluft. Omtrent midt i bildet kan du se Alta Museum tydelig. Der er det mye helleristninger og historie å få med seg.

post-13037-0-61240200-1377025377_thumb.j

post-13037-0-84497400-1377025407_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.