Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen uke 29+30


Torgeir

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått lagt ut rapporter fra sommerferiens turer... Det ble 34 røynetopper på 2 uker, hvorav 27 "nye" :D Om du er interessert, ta en kikk på nfo2000m.no.

Får vel ta Mortens råd på alvor, så husk at dette er skrevet av en som elsker å klyve og totalt mangler høydeskrekk. Don't try hvis at home... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde noen aktive dager der Torgeir, med flere solide turer. Jeg leste med spenning oppgangen din fra Spiterstulen mot Spiterhø. Sitat fra turrapporten din:

"Jeg så meg rundt etter alternative ruter. Glatte sva i store deler av fjellsiden, men et område 2-300 meter sør for fossen så ut til ha grønne hyller. Dette stemte, og jeg fant flere mulige veier til topps. Her var det lett å ta seg oppover på fine gressbakker. Synet kan bedra, for jeg så ikke dette nedenfra. Dette er sikkert enkleste og korteste vei til Spiterhøi."

Det var nok omtrent her vi gikk ned dengangen vi tok sjansen på den bratte bakken ovenfor Spiterstulen. Vi hadde ingen vesentlige problemer da vi gikk ned denne bakken, litt sør for Spiterfossen. Kun noen små skrenter som var enkle å omgå. Men bratt var det.

Din rute forbi Spiterfossen virket noe mer nervepirrende. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.