Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå er det høst


REs

Anbefalte innlegg

I går var det ingen tvil. Høsten er her.

Noen småfugler har skiftet lyd, dvs. i stedet for sang så kommer det bare noen sørgmodige piip.

I går passerte det også to store gåseflokker på vei sørover så nå er det definitivt slutt på sommeren.

Det ble ikke tid til sopptur sist helg, men jeg får håpe det går i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

attachicon.gifIMG_9193.JPG

De første kom i glasset her til morgen  :cool:

Tørker du soppen?

Hvordan behandler du den da når den skal brukes?

 

Jeg har sett på tv at slike kjendiskokker bruker kantarell og bare legger den rett i f.eks. i en varm stekepanne eller rett i en nesten ferdig rett og steker den i et par minutter, men hvordan er dette mulig? 

Når kantarellene kommer i en varm stekepanne så koker det ut store mengder vann og når så dette vannet er borte så er soppen redusert til under halvparten.

 

Er det noen som har erfaring med å bruke fersk kantarell på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker du soppen?

Hvordan behandler du den da når den skal brukes?

 

Jeg har sett på tv at slike kjendiskokker bruker kantarell og bare legger den rett i f.eks. i en varm stekepanne eller rett i en nesten ferdig rett og steker den i et par minutter, men hvordan er dette mulig? 

Når kantarellene kommer i en varm stekepanne så koker det ut store mengder vann og når så dette vannet er borte så er soppen redusert til under halvparten.

 

Er det noen som har erfaring med å bruke fersk kantarell på denne måten?

post-12630-0-01861800-1376234022_thumb.j

post-12630-0-56635600-1376234091_thumb.j

Handler bare om steke tida, noe få minutter for ferske,  Bruker og ha de tørkede i vann litt før jeg bruker dem på tur, eller som pulverform, gir en mer "eksplosiv" smak av sopp, en hvis de er i biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifIMG_9189a.jpg

attachicon.gifIMG_9184.JPG

Handler bare om steke tida, noe få minutter for ferske,  Bruker og ha de tørkede i vann litt før jeg bruker dem på tur, eller som pulverform, gir en mer "eksplosiv" smak av sopp, en hvis de er i biter.

Det skal jeg prøve neste gang.

Sist helg fant jeg ikke så mye kantarell, bare ca. to jordbærkurver fulle.

Men jeg gir ikke opp. En helg til med fint vær så er det ut igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.