Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det 50 år siden Børgefjell nasjonalpark ble opprettet, som landets andre i rekken (ett år etter Rondane).

Selv vil jeg markere jubileet med en ukestur i dette herlige fjellområdet - denne gang med start ved Tomasvatnet. Gratulerer til en vital og høyst oppegående 50-åring!

• Liker 4
Annonse
Skrevet

God tur @TL

Var med på et arrangement for 2 uker siden der det ble vist en del gamle bilder og videoer fra området. Den brutale neddemningen av Namsvatnet banet vel kanskje veien for at en fredning var på sin plass, men samene ble ikke så mye hørt da boplassene ble neddemt..

Veldig fremsynt at man alt i 1932 besluttet å ikke merke turløyper i dette området. Det var selveste turistforeningen som besluttet dette så tidlig.

Er forøvrig en arrangert tur opp til Jetnamsklumpen i helgen - finnes her https://www.deltager.no/participant/arrangement.aspx?id=76733

• Liker 1
Skrevet

Et flott område og er misunnelig på dere som bor nærmere enn meg ;) Jeg hadde meg en flott rundtur i sommer og forelskelsen som oppstod i fjor forsterket seg ja. Det til tross for snøvær og annet dritvær midt i juli der.

:)

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.