Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp en nybegynner med turtips til Rondane


Sunnas

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en ivrig landskapsfotograf som ønsker å fotografere den norske fjellheimen, men jeg er komplett nybegynner når det kommer til fjellvandring. Første turen min er om et par uker og går til Rondane np. Jeg trenger noen tips og råd fra folk som har vært i området før.

Planen er å ta E6 oppover, finne en parkeringsplass og bruke denne som utgangspunkt. Jeg ønsker i første omgang å gå til Storulfoss/brudesløret og tilbringe en natt i telt her (for å ta bilde av solnedgang og soloppgang).

Det jeg lurer på er hvordan jeg lettest kommer meg dit, og hvor jeg burde dra etterpå. Er på utkikk etter fotogene landskap med innslag av elver, innsjøer, fossefall, fjell og vidder. Kan noen foreslå en rute?

2-3 netter i telt/bil og distanser på 6-7 timer gange/sykkel er overkommelig. Toppturer vil jeg helst unngå.

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en bra vy mot dom centrala delarna om du russlar upp mot Veslesmeden. Rondvassbu är bra utgångspunkt, som lätt nås med cykel. Från föroppen 1871 och rakt österut blir det fint. Beroende på kondition och färdighet på cykeln kan du cykla ett bra stycke mot den här förtoppen.

Det är väldigt flakt, mycket lätt att gå upp så det är inte någon topptur, bara en lättare uppförsbacke.

Annars kan du snoka runt nere vid sjön, det går säkert att få till något bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.