Lindap Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Hei. Er det noen som kan fortelle meg noe om størrelse på acclima undertøy? Faller det normalt, eller bør jeg kjøpe en størrelse større eller mindre enn normalt? Hilsen Linda Siter
REJOHN Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Lindap skrev (På 5.8.2013 den 15.02): Hei. Er det noen som kan fortelle meg noe om størrelse på acclima undertøy? Faller det normalt, eller bør jeg kjøpe en størrelse større eller mindre enn normalt? Hilsen Linda Kjøpte to "bestefarstrøyer" i fjor. Størrelse large. De var noe større enn andre trøyen. Siter
martin.m Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Hei Linda. Kjøp det i den størrelsen du normalt bruker. Funker fint for meg i alle fall. Siter
HegeJohnsen Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Synes Aclima er mindre i str. enn f.eks Devold. Siter
HawkEarl Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Amelie00 skrev (På 5.8.2013 den 19.42): Synes Aclima er mindre i str. enn f.eks Devold. Det tror jeg stemmer bra. Jeg har også en str større på aclima enn Devold. Siter
Taomas Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Kjøp en størrelse større. De krynper no jævlig. Siter
Lindap Skrevet 6. august 2013 Forfatter Skrevet 6. august 2013 Jeg var ikke særlig spesifikk. Jeg mente en Woolnet trøye. Som jeg oppfatter fra dere, bør jeg kjøpe den en størrelse større enn normalt. På tester som jeg har lest, krymper den derimot ikke spesielt mye. Eller testerne har ikke vasket den ofte nok. Vi pleier vel å vaske tøyet ofte, uten tørk i tørketrommelen. Siter
afe Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Eg har brukt same storleik på Devold og Aclima (woolnet). Eg har ikkje opplevd noko krymping, i alle fall ikkje så mykje at det ikkje passar lenger. Siter
krokavatnet Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Eg har både WoolNet og LightWool og tykkjer desse er normale i storleiken. Sistnemnde har eg vaska på 60 grader utan at dei har krympa. WoolNet må ein ikkje sentrifugera! Det har eg gjort ein gong og no er trøya vindtett... 1 Siter
Kjellis Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Jeg har woolnett - kjøpte en størrelse større enn jeg vanligvis bruker, det var ikke nødvendig. Skjorta sitter løst, det er egentlig greit for min del, men buksa er rett ut sagt et nummer for stor, likevel har jeg slitt ut settet snart. Sent from my iPad using Tapatalk Siter
Lompa Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Lindap skrev (På 6.8.2013 den 7.12): Jeg var ikke særlig spesifikk. Jeg mente en Woolnet trøye. Som jeg oppfatter fra dere, bør jeg kjøpe den en størrelse større enn normalt. På tester som jeg har lest, krymper den derimot ikke spesielt mye. Eller testerne har ikke vasket den ofte nok. Vi pleier vel å vaske tøyet ofte, uten tørk i tørketrommelen. Dette er jeg ikke enig i. Når man har hatt den på seg noen dager etter hverandre blir den litt mer "slakk" enn når den er nyvasket. Det er mye stretch i nettingtrøyene, og det er bare dumt å ha dem for store. Mitt råd er derfor å bruke størrelsen du normalt bruker. Ei kanonfin undertrøye! Den beste jeg har hatt. 1 Siter
Lindap Skrevet 6. august 2013 Forfatter Skrevet 6. august 2013 Nå heller flertallet andre veien igjen Da kjøper jeg heller en trøye i normal størrelse for å teste det ut. Jeg vurderer også å kjøpe en ull-BH, siden min vanlige sports-BH er stor og tar opp mye svette og blir fort kaldt på huden. Jeg kan gi tilbakemelding om testresultater når skisesongen er godt i gang. Siter
Lompa Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Den trøya trenger slett ikke vente på skisesong.. Ypperlig til høstturer i fjellet. Jeg bruker den for eksempel på jakta i september og oktober med bare ei skalljakke over. Siter
Tirali Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Jeg har både trøye og bukse i vanlig størrelse (som andre klær) og er enig med Lompa, de blir litt "slakke" når du har hatt dem på i noen dager. Har hatt trøya på i sommer når det var mye vind, da er den helt super å ha uten at jeg trengte jakke over. Kan forresten anbefale Icebreaker ull-bh, har gått med dem i sommer, tørker fort, og er veldig gode å ha på. Også testet i sommer. Har da brukt de tynne, den noe varmere skal jeg prøve i vinter. Siter
runerene Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Har woolnet over/under i large, samme størrelse som jeg bruker i alle andre klær. Woolnet´n blir litt videre når den brukes, så jeg anbefaler ikke å gå opp en størrelse. Siter
Ursus Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Jeg har også woolnet i den størrelsen jeg vanligvis bruker, og er fornøyd med den. Derimot så har jeg to warmwool trøyer som har krympet noe under vask. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.