Gå til innhold
  • Bli medlem

Partner(e) søkes til bestigning av en lett 6-tusener i Himalaya


Anbefalte innlegg

Bli med på en ekstraordinær tur.

 

Hvor?

 

Trekking mot Island Peak (6189 m.), en populær og teknisk lett fjelltopp, rett ved Lhotse og Everest i Khumbu-området. Nå toppen og retur.

 

Når?

 

Fly fra Oslo 30.9.2013 gjennom Warszawa og Doha til Kathmandu med Qatar Airways, tilbake i Oslo 20.10.2013

 

Pris:

 

Alt vil koste ca. 17.000 nok som er meget lite sammenlignet med tilbud fra kommersielle arrangører. Fortsatt skal gjennomføringen være proft. Prisen omfatter:

 

-          Fly t/r Oslo Kathmandu med Qatar

-          Propellfly t/r Kathmandu – Lukla

-          3 måltider pr dag

-          Alle adgangsavgifter og bestigningstillatelse for Island Peak

-          1 porter for hele turen (maks 25 kg)

-          1 guide for ca. 3 døgn (en dag før, på og etter toppdagen. En veldig erfaren og blid Sherpa, testet ut av oss i fjor)

-          Alle forsikringer og rescue-garanti med helikopter ved uhell eller sykdom

-          Adgang til satellittelefon under hele turen

 

For ordens skyld: Jeg er ingen kommersiell arrangør, tjener ingenting på det, de samme prisene gjelder for meg, vi betaler alt direkte ved ankomst i Nepal.

 

Hvordan?

 

Vi ankommer Kathmandu den 1.10, ordner det praktiske den 2.10 og tar flyet til Lukla tidlig den 3.10. Så begynner vi med en gang marsjen mot Namche og Island Peak (ca. 12 km fra Everest Base Camp), som vi når ca. 8 dager senere. Forventer å være tilbake i Kathmandu den 17.10.
Sender gjerne detaljert turplan på forespørsel.

Jeg tok den samme ruten i fjor, måtte dessverre snu noen timer før toppen, for å følge ned en syk partner. Håper det lar seg gjøre i år.
Jeg mener at jeg på bakgrunn av tidligere erfaringer har klart å lage en optimal plan for denne lille bestigningen, som tar hensyn til riktig akklimatisering og nødvendige tidsreserver.

 

Ved spørsmål ta gjerne kontakt med meg på mail [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.