Robinson Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Når du rusler på Hardangervidda fra Heinseter mot Rauhelleren er det ei lita steinbu ved Vesle Selstjørn. Denne bua har ingen komfort slik turisthyttene har,men derimot masse muselort og romatikk. Og mange ganger har jeg stoppet der . Noen ganger for å overnatte og noen ganger bare for en liten pause. Bua står åpen og er aldri låst. Lurer bare på hvor mange av dere det er som har vært innom denne bua og hvilke gleder den har gitt dere. For meg er denne bua ett viktig stoppested når jeg er på de kanter. Siter
Fjellreven Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Der har jeg vært flere ganger. Bruker selv og ta en pause der og drikke kaffe Siter
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Tar jeg ikke helt feil er det Øvre Numedal fjellstyre som eier den steinbua, de har i allefall en god steinbuer og hytter på vidda. Det forundrer meg at ikke hyttene/buene på statsallmenningen blir mere brukt, det er jo så mange flotte! Dessuten ligger de ofte bortenfor turiststien, og dermed slipper man folketrekket! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.