stianmedsekken Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 For en liten tid tilbake hadde jeg 5 fantastiske dager langs Nærøyfjorden. Turen startet i Jordalen, gikk via Bakkanosi, Skarsnosi, Rimstigfjellet, Breiskrednosi, ned til Hjølmo, opp Handadalen, ut til Svamsnosi for så å gå via nydelig furuskog i Lærgdende og avslutte i Fresvik. Min egen konklusjon når turen var over var at turen ble som en Best of plate, perlene kommer helt uavbrutt på en snor. Mer utsikt, villere stup, smalere fjord og finere terreng for vandring skal man leite lenge etter!! Ligger en film fra turen på denne linken: http://vimeo.com/71354761 (får ikke lagt filmen inn direkte her OK admin) http://www.stianmedsekken.net Utsikt fra Bakkanosi Teltplass på kanten av Breiskrednosi Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars M Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Når man stiller sit telt så tæt på et stup, skal man være sikker på, at hvis man skal op om natten og tisse, er man vågen nok til at vide, hvor man går. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin Langholmen Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Veldig fine bilder! Ser ut som en kjempetur dette ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Takk for det Martin. Ja kjempetur ble det virkelig!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svingen Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 utrolig fine bilder og film takk får att du delere 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hammertime Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Nydelig. Fantastisk! For en natur! Meget inspirerende og flotte bilder og film! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Kjempefine bilder. Likte spesielt godt det bildet der teltet var skarpt og resten uskarpt i motsola der. Hvordan gjorde du det? Manuelle innstillinger? Det skal "egentlig" ikke være noe problem å poste videoer direkte i posten - om ikke noe merkelig har skjedd i det siste. Man må ta bort lenken (altså velge unlink oppe) - det har ikke vært slik før - skal sjekke det opp. http://vimeo.com/71354761 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Nydelig. Fantastisk! For en natur! Meget inspirerende og flotte bilder og film! Tusen takk Hammertime. Veldig hyggelig med den type tilbakemelding. Et turområde jeg anbefaler på det varmeste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Kjempefine bilder. Likte spesielt godt det bildet der teltet var skarpt og resten uskarpt i motsola der. Hvordan gjorde du det? Manuelle innstillinger? Det skal "egentlig" ikke være noe problem å poste videoer direkte i posten - om ikke noe merkelig har skjedd i det siste. Man må ta bort lenken (altså velge unlink oppe) - det har ikke vært slik før - skal sjekke det opp. http://vimeo.com/71354761 Takk for at du fikset filmen, ser mye bedre ut enn bare linken. Bildet er tatt ved bruk av en tilt-shift funksjon i kameraet. En veldig artig funksjon å leke seg med. Her er enda et eksempel på tilt shift fra den nydelige furuskogen i Lægdende: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DobbelNilssen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Flotte bilder og herlig film likte plasseringen av teltet ditt på kanten av stupet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Flotte bilder og herlig film likte plasseringen av teltet ditt på kanten av stupet Takk for det, veldig hyggelig å høre. Helt klart min luftigste teltplass så langt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Dæven, dette var turen sin! Dette området er jeg meget opptatt av, og jeg har store planer for det! Trur jeg må gjøre noe med det i løpet av de nærmeste månedene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Dæven, dette var turen sin! Dette området er jeg meget opptatt av, og jeg har store planer for det! Trur jeg må gjøre noe med det i løpet av de nærmeste månedene... Ja dette er et område som fortjener flere fotavtrykk. Om du tenker å telte anbefaler jeg å legge inn en natt nede i furuskogen i Lægdende..helt magisk skog. GOD TUR! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+PTG Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Glimrende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Gøy at så mange har gitt respons på denne posten. Slenger inn litt flere bilder fra http://www.stianmedsekken.net Breiskrednosi i bakgrunnen Soloppgang over skyene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Þróndeimr Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Flotte bilder og inspirerende video, så ut som en meget fin tur! Likte valget av teltplass på Breiskrednosi altså! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikut Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Flotte bilder! Tilt-shift har jeg ikke hørt om. Hva slags kamera bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Flotte bilder! Tilt-shift har jeg ikke hørt om. Hva slags kamera bruker du? På et Tilt-Shift objektiv kan man både rotere (tilt) og forskyve (shift) selve objektivet relativt i forhold til bildeplanet. Ved å gjøre dette kan man selv bestemme hvor og med hvilken vinkel fokusplanet skal ligge(nrk beta) Vanligvis brukes altså speilrefleks med eget tilt shift objektiv for å oppnå denne effekten som ofte kalles miniatyr effekt (tar du bilde av en by med tilt shift ser det ut som en lego by) Jeg har akkurat kjøpt meg et Sony rx 100 (http://www.dinside.no/902280/sony-cyber-shot-dsc-rx100)som jeg bruker i tillegg til speilrefleksen. Dette kameraet har en effekt som simulerer tilt shift på en veldig bra måte. Er et kamera jeg på det varmeste kan anbefale til de som vil ha kanon bildekvalitet i et lite kamera. Har det alltid klart i lommen når jeg er ute på tur 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svingen Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 artig att du tok bild med RX100 har faktisk tenkt og kjøpe meg det selv (det gamml kompak kamera mitt som er 3 år snart er rimlig slitt så trenger nytt) når man tar " tilt-shift" med kamra blir det egetlig samme som og redigere bild i ettertid selv? eller gjør den noe som ikke photoshop osv kan fikse? Takker igjen får alle bilder utrolig flink har du filmet alt med RX100 og eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 artig att du tok bild med RX100 har faktisk tenkt og kjøpe meg det selv (det gamml kompak kamera mitt som er 3 år snart er rimlig slitt så trenger nytt) når man tar " tilt-shift" med kamra blir det egetlig samme som og redigere bild i ettertid selv? eller gjør den noe som ikke photoshop osv kan fikse? Takker igjen får alle bilder utrolig flink har du filmet alt med RX100 og eller? Tusen takk Rx 100 er et drømmekamera. Med stor bildebrikke, utrolig bra lysmåling, knallbra film kvalitet og et fantastisk objektiv med lysstyrke F1,8. Perfekt liten kraftpakke å ha med på tur. Ca 30% av filmen er filmet med Rx 100. Resten er filmet med speilrefleks med ulike objektiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Ja dette er et område som fortjener flere fotavtrykk. Om du tenker å telte anbefaler jeg å legge inn en natt nede i furuskogen i Lægdende..helt magisk skog. GOD TUR! Har faktisk sett over mot den skogen fra ryggen ned fra Stiganosi, og det frister veldig! Sogn har for lengst en enorm plass i mitt fjellhjerte! Rekker nok kun en smakebit i 2013, men en gang skal hele turen tas. Bildene gir enormt med mersmak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.