Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en toppturhelg i Jotunheimen stakk vi oppom det 1517 meter lave Knutshø på veien hjem. Fin topp med to små klyvepassasjer og akkurat passe på en dag man skal kjøre hjem til Oslo.

Fra toppen fikk jeg øye på en stor svart firkantet topp med en annen topp med en solid snøegg litt til høyre. Det må være Storen og Gjertvasstind. Visste ikke at de var synlige fra så langt øst i heimen og så lavt nede som 1500 meter.

Annonse
Skrevet
Såvidt jeg husker kan man også se Store skagastølstind fra Gravfjell i Øystre Slidre. Det fjellet er kun 1100 meter, og lenger fra enn Knutshø.

Vi ser Store Skagastølstind fint fra hytta vår oppafor Heggenes, den ligger på 1000 moh.

Skrevet

Man kan se Storen fra 1000 moh. enda lenger øst:

Langs bomveien mellom Steinsetbygda og Tansbergfjorden rett ved Bjørnhovda. Dette er i Nord-Aurdal kommune. Om vinteren går det preparert langrennsløype (Tansbergrunden) forbi her, og i påsken i år tok jeg disse bildene (ca. 1MB per bilde):

Helt Jotunpanorama: www.elmacho.info/bjoernhovda_utsikt/IMGP2753.JPG

5xzoom mot Storen: www.elmacho.info/bjoernhovda_utsikt/IMGP2756.JPG

Kartoversikt: www.elmacho.info/bjoernhovda_utsikt/IMGP2609.JPG

Stedet er der skiløypa gjør en knekk helt i ytre høyre kant av kartet.

Det begynner å bli lange avstander dette, så god teleoptikk og skarp luft er nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.