Schtig Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Hei. Det har sikkert vært diskutert før, men jeg skal kjøpe meg et nytt telt. Kommer nok for det meste å gå alene, men vil ha plass til i allefall 1 til. Har med meg 2 hunder så om de i gitte tilfellere kan ligge i forteltet hadde det var ok. Klare ikke å bestemme meg for om jeg vil ha et 3 sesongstelt eller helårstelt. Det kommer vel ann på vekt. Ser for meg at det i første omgang vil bli brukt mest vår/sommer/høst. Om folk ville komme med noen tips/erfaringer så ville jeg blitt glad. God sommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schtig Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Kan legge til at jeg er 195 cm lang, og er åpen for kupe/tunneltelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiur3 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Ville vel gått for et fjelltelt av tunnell typen. Bl.a. Helsport har mange bra. Er vel bare du, som kan vurdere det. Det er lite vektforskjell, på et 2 og 3 manns. Men, du må ha et som er langt nok til deg. Kjøper du et marginalt tunell telt, med kun et "fortelt" og bør den plassen reserveres til sekk/utstyr og passasje ut og inn. Husk også at enkelte år, er det så mye mygg/knott, at hundene bør få ligge innenfor myggnettingen. Men noen av de teltene, har en ekstra forlengelse (av forteltet), der er det nok plass. Men så var det myggnettingen da. Jeg ville gått for et 3 manns telt. Men, det er du som må kompromisse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Du som er så lang, burde kjøpe noe slikt som Hilleberg Kaitum/Kaitum GT 2 eller 3 manns. Evt noe med lik konstruksjon, med rette endevegger istedet for skrå endevegg der du har beina. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imse Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Vi har Bergans compact light 3 manns. Og det teltet har kjempegod plass i forteltet, faktisk lå vi 6 stk i det på en tur her. 4 unger (4,8, 10 og 13 år)i soveteltet og søstra mi og jeg i forteltet, altså god plass til både hunder og sekker. Teltet finnes som 2,3 og 4 manns og finnes også som vinterutgave med stormmatter. Teltet sto godt i vind da vi sov ved Skarstjønna ved foten av midtre og Søre Sølen i sommer, det var hvite skumtopper på tjønna og ungene slet med å holde balansen, men teltet sto stramt og fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Fjällräven Akka 3 er mye telt for pengene. 3000 hos XXL. Tunneltelt med bra størrelse på forteltet. http://www.xxl.no/Root/Villmark/Telt-og-Soveposer/Telt/Akka-3/p/1080630_2_Style Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schtig Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Vil ikke bli problem med høyden min i det teltet lompa? Fjällräven Akka 3 er mye telt for pengene. 3000 hos XXL. Tunneltelt med bra størrelse på forteltet. http://www.xxl.no/Root/Villmark/Telt-og-Soveposer/Telt/Akka-3/p/1080630_2_Style Vil ikke blir problem med høyde min i det teltet? liker prisen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Du kan jo ta en titt på helsport svea serien. Xxl selger de for ned i 5500. Ikke billig, men er et alternativ. Selv har jeg et fjellreven akka dome 2. Det er nesten for kort for meg, og jeg er 187 høy. Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Vil ikke bli problem med høyden min i det teltet lompa? Vil ikke blir problem med høyde min i det teltet? liker prisen Jeg er 1,99.. Jeg ligger nok litt skrått når jeg er alene i det for å være sikker på ikke å være borti duken i fotenden, men det går helt fint å sove tre stykker i det også. Ideelt for to personer i tremannsversjonen. Da har man god plass rundt seg. Stort fortelt med god høyde. Det funker fint til vintertelting, men har ikke stormmatter. Det synes ikke jeg er så nøye heller, men enkelte insisterer på det om vinteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Om man er bekymret for lengden på teltene, vil jeg si generelt at jeg vil foretrekke tunneltelt. Jeg er omtrent to meter og har ligget i en god del telt gjennom årene. Noen for korte, og noen lange nok. I kuppeltelt er veggene mer loddrette i endene, men om det er i korteste laget så ligger man borti både hode- og fotenden. Ingen mulighet for å gjøre noe med det. I tunneltelt kan man åpne på glidelåsen mot innerteltet og skyve seg lenger unna fotenden om nødvendig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Helsport Svalbard 3 er jo 250cm i lengde i innertelt. Da får du helårstelt men det er jo tungt da. Hva med et slikt https://www.bigagnes.com/Products/Detail/Tent/slaterul2%2B ? 2 manns med ekstra plass. 244 langt og 150-130 i bredde skulle gi plass både for deg og bikkjene. Veier 1,33 kilo. Ikke så stort fortelt men alene med hunder trenger du ikke mer. Med 2 pers er det stort nok til å ha litt bagasje mellom dere ved beina evt. Eneste ulempe jeg ser er at det "bare" er 101cm høyt. Har ikke teltet selv men to andre fra samme produsent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.