Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnatting Østmarka med barn

Lompa

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ta med noen unger for en overnatting i Østmarka (Oslo). Vi kan ikke gå for langt. Har kikket litt på kartet, og har sett meg ut Askevannet som en mulighet. Noen som har vært der? Evt andre steder som ikke er langt å gå i de traktene? 

Ser etter greie leirsteder ved et vann hvor vi også kan bade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg skal ta med noen unger for en overnatting i Østmarka (Oslo). Vi kan ikke gå for langt. Har kikket litt på kartet, og har sett meg ut Askevannet som en mulighet. Noen som har vært der? Evt andre steder som ikke er langt å gå i de traktene? 

Ser etter greie leirsteder ved et vann hvor vi også kan bade. 

Kanskje Hauktjern? http://no.wikipedia.org/wiki/Hauktjern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært enten der eller Steinsjøen. Husker ikke. Det er veldig fint i det området med fine camp-plasser (forutsatt at jeg er ved riktig vann). Du kan sykle til Vangen og følge sti innover.

Jeg kan også anbefale Svartor. Det er mange fine plasser langs Svartor, og så har du trekkferja halvveis som er litt artig for barn. Du kan parkere på Bysetermosen og følge stien fram til stiskille ned mot Svartor. Ta over med trekkferja og gå et stykke tilbake, så er det fine teltplasser. NB: Kan være noe vått enkelte steder langs stien.

Også mulig å sykle til Vangen og følge sti til Tonevann, eller leie kano på Vangen og padle på Mosjøen nordover mot Tonevann. I skillet mellom disse vannene er det også fin teltplass, men kan nok være opptatt. Mye folk i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.