Gå til innhold
  • Bli medlem

En etterlysning!


REs

Anbefalte innlegg

Etter en ca. to uker lang tur nord i Italia med mange flotte naturopplevelser klarte jeg det kunststykket å lege igjen fotoapparatet mitt i leiebilen som ble levert inn på flyplassen i Venezia. Apparatet er funnet av Hertz bilutleie men de vil ikke sende dette til meg. Det må hentes på deres kontor på flyplassen.

Jeg har sjekket med en lang rekke firmaer som driver med såkalt kurervirksomhet, hente og bringe, men de jobber kun for firmaer som blir registrert som kunder hos dem. Ikke privatpersoner.

Siden jeg ikke skal tilbake til Venezia i år så prøver jeg alle tenkelige og utenkelige muligheter for å få dette fotoapparatet hjem.

Så hvis det er noen som skal til Venezia en gang i nærmeste fremtid så hadde det vert veldig fint om vi kunne fått til en avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat i gang med å informere Hertz kundeservice i Norge om problemet, så får vi se om det hjelper.

 

Min kone hadde tidligere den uvanen at hun alltid måtte pakke ut bagasjen og legge / henge den inn i skuffer og skap på hotellene vi bodde på, og dette resulterte selvfølgelig i at hun noen ganger glemte igjen ting. Slike ting ble da ettersendt uten problemer. Noen ganger i postoppkrav, men de kom alltid frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får napp hos Hertz, kan du jo sjekke ut Easybring. Jeg veit ikke hvor stor sannsynligheten er for at noen skal kjøre mellom Norge og Italia (det kan se ut til at det er mest aktuelt med frakt innad i landet), men det kan jo være verdt å sjekke ut følgende gruppe på fb hvis du ikke allerede har gjort det:

https://www.facebook.com/Easybring/info

 

Eller gå rett til nettsida deres:

https://www.easybring.com/nb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt kontakt med et lokalt reiseselskap som arrangerer turer til Venezia?  Kanskje de kan hjelpe deg?  Det er sikkert mange personopplysninger som hinder de å oppgi navn på reisende.  Men du kunne jo spørre om de kan snakke med noen, og om de er villige - ta kontakt med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at saken løser seg.

Mine barn passer naboens katt mens de er på bilferie i Europa.

I går tikket det inn en melding på telefonen med spørsmål om alt var bra med hus og katt, og det var det.

De var i Kroatsia og nå hadde de akurat satt nesen nordover. Etter et besøk i Venezia tirsdag eller onsdag så skulle de hjem via Østerrike og Tykland.

 

Hurra, da passerer de jo flyplssen og kan sikkt hente kameraet vårt.

 

Så nå fyker det en del meldinger frem og tilbake mellom Norge, en liten bobil et sted i søreuropa og en flyplass utenfor Venezia.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er saken løst. kameraet er på vei hjem.

 

Har også hatt kontakt med Easybring, et interessant konsept. De var veldig imøtekommende. Siden det ikke var mulig å legge Italia inn på deres sider så tilbød de seg å gjøre dette for meg i et forsøk på å få saken løst.

Anbefaler alle som reiser en del å sjekke ut denne siden.

https://www.easybring.com/nb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.