Gå til innhold
  • Bli medlem

Solheimstulen-Lågaros på sykkel /m tung pakning


ZizouJR

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg drar på en 3 ukers tur på Hardangervidda kommende uke. Har planer om å sykle innover fra Solheimstulen og parkere sykkelen ved Lågaros turisthytte. Derfra vandrer jeg videre vestover. Regner med å ha pakning på ca. 30 kg. Slik jeg har tenkt er planen å ha en 35 liters sekk på ryggen med ca. 10-15 kg, og resten(ca. 20 kg) i storsekken som ligger på sykkelhenger. Noen som har syklet denne ruten før? Er det mulig å sykle med tung pakning og henger slik jeg planlegger? Er en ung og sprek gutt i 20-årene som har drevet en del med terrengsykling, så de fysiske forutsetningene er i orden:)

 

På forhånd takk for svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du passerer nasjonalparkgrensen et par kilometer ovenfor Solheimstulen. Etter dette er det ikke lov til å sykle..

Fant ut av det nå. Er lov å sykle på traktorslepene som går fra Solheimstulen til Lågaros. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det nå. Er lov å sykle på traktorslepene som går fra Solheimstulen til Lågaros. 

Jøss, det visste jeg ikke. 

Har syklet opp til grensen selv. Fin vei å sykle på. Den er såpass at man fint kan kjøre med en høy firehjulstrekker. Det kan bli humpete med henger, for det er for det meste to hjulspor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det visste jeg ikke. 

Har syklet opp til grensen selv. Fin vei å sykle på. Den er såpass at man fint kan kjøre med en høy firehjulstrekker. Det kan bli humpete med henger, for det er for det meste to hjulspor. 

Ok:) Takk. Jeg prøver meg, så får jeg heller parkere sykkelen litt tidligere enn planlagt dersom nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.