FranzJosef Skrevet 23. juli 2013 Skrevet 23. juli 2013 Erfaringer med disse? Hvor mye må jeg legge i det for å få noe brukbart. Tenker å bruke disse til å ta med i bil og trille noen km f.eks. i byer eller om en trenger en liten tur. Jeg har VW Caddy og god plass i varerommet, men vanlige sykler tar litt mye plass til at det frister å ha med veldig ofte. Egentlig er det ikke sammenleggbar-funksjonen jeg er ute etter, tviler på det blir mange gangene jeg faktisk slår den sammen. Men jeg antar jeg må i denne kategorien for å få syklene små nok til at de fortsatt er til å sykles på for voksne. Er 189 cm høy og de jeg har prøvesittet på i butikk (Biltema og Clas Ohlson) har vært strengt tatt for lave selv med setehøyden justert på max høyde og vel så det. Men det må jeg vel bare leve med på slike sykler. Det vi ser etter er noe som behøver minimalt med vedlikehold. Disse kommer til å stå mye i boden og brukes sjeldent. Hva med gir, den bør vel ha så få gir som mulig og et så enkelt system som mulig for å minimere vedlikehold? Så ville det også vært litt moro med tanken på å ta den med på flyet sammenslått, drar ofte med bare håndbagasje, så kunne latt denne få et kolli på vanlig bagasje. Siter
Lindap Skrevet 8. august 2013 Skrevet 8. august 2013 Vi har en Brompton. Det er et godt og etablert merke. Brukes regelmessig av min mann som er 1.92m. Han har nettopp kjøpt en lengre setestang for å få litt bedre sittestilling, men også uten den er sykkelen fullt brukbar. Sykkelen kostet ca. Kr 7000 hos syklistenes landsforbund da de solgte den for noen år tilbake. Den har 3 gir. En venn av meg har kjøpt en Dahon. Den er billigere enn Brompton og han er også fornøyd med den. Han er også over 1.90m. Vi bruker sykkelen ikke ofte, men den er kjekt å ha de gangene du trenger den. Er ikke større enn en medium størrelse koffert. 1 Siter
Dantec Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Biltema har en billig og svært elegant løsning for sykkel på fly: City Folding Herre 12 kg. Passer inn i kofferten de har på 97 liter som veier 4.6kg. Til sammen under 17kg. Man må løsne bakdekket riktignok. Siter
elgen Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Hei Brompton er et veletablert merke som sagt og det finnes flere som likner på denne av varierende kvalitet. Men de har alle forholdsvis små hjul. Skal du ha noe mer stødig må det bli swiss bike foldeterreng sykkel. http://www.montaguebikes.com/swissbike-x50-mountain-folding-bikes.html Hilsen Elgen Siter
Lompa Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Hvis du har en Caddy med stort varerom, så ville jeg heller kjøpt en sykkelkoffert til den sykkelen du har.. http://www.xxl.no/sykkel/sykkeltransport/sykkelkoffert-og-hjulbag/case-bikebox-sykkelkoffert/p/1096018_1_style?gclid=CPn0h4L_v8ACFUoMcwoduaAAFw Siter
7homas Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Til dels enig med @Lompa her, men tenker trenger man virkelig en koffert i det hele tatt? Volumet på sykkelen er det samme om den er i deler eller montert. En koffert tilfører volum. På alle moderne sykler det hurtigkobling for å ta av forhjulet. Med en hurtiglås på setepinnen er det fort gjort å ta av både forhjul og sete og det som er igjen er veldig enkelt å håndtere og stable. Især om du har en caddy, den kan stroppes mot skilleveggen eller en av sideveggene. Når du ser på foldesykkelen er det jo egentlig mer jobb med denne da man må Ta av forhjulet (for å få vendt styre i lengderetning) Senke setet Montere sammen "brettelinjen" Men for all del, er det foldesykkel en ønsker skal man jo bare kjøpe det Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.