Jølle Skrevet 12. juli 2013 Skrevet 12. juli 2013 Onsdag inviterte Svein Erik til tur på Glomma. Planen var å padle fra Årnes brygge og oppover Glomma. Ta en liten tur innom ei evje vi ikke vet navnet på.Vi kom ikke så langt inn denne gang siden noen store trær sperret veien. Vi kunne selvfølgelig løftet kajakkene over, men det var så mye mygg at vi ikke maktet å sitte stille i mer enn noen sekunder.Men her burde man kle godt på seg og bruke litt mer tid, for når jeg kikket på kartet etter at jeg kom hjem viste det seg at det er mange plasser i dette området som bør utforskes.Etter at vi kom ut igjen i åpen elv fortsatte vi oppover. Forbi Hennisand og til øya utenfor Uvesund. Her tok vi en liten pause og en kaffekopp. På veien opp måtte jeg teste zoomen på mitt nye kamera. første bilde er med 25mm, mens bilde nr 2 er med 600mm. Forsøkte meg med 48x digital zoom også, men klarte ikke holde kameraet rolig Mens vi satt og drakk kaffe fikk vi se en padler som kom fra andre siden av elva. Det viste seg å være Per som hadde tenkt seg en tur inn Uåa.Etter en rask rådslagning ble vi enige om å slå følge. Kanskje var beveren i aktivitet denne kvelden også. Siden ingen hadde mulighet til å være veldig sent tilbake la vi turen til Fosserud (Der Kampåa renner ut i Uåa). Dette er en idyllisk plass som jeg anbefaler alle å padle innom hvis dere er i området.Her ble det en kort stopp og litt prating før vi padlet ut igjen på beverjakt.Er det en ???Yupp En bever Bildene ble litt grå og uskarpe, men etter litt fikling (noe jeg har sagt jeg ikke skal gjøre) ble farger og kontraster såpass at man ser det er en bever der i alle fall :-/Kvelden går fort, så vi padlet tilbake ut i Glomma, takket for turen til Per som skulle videre oppover Glomma, før vi satte nesa nedover mot Årnes. En fin kveld i kajakk som ble avsluttet med en vakker solnedgang.Turen ble 16 km og vi var ute i litt over 4 timer.Takk for en flott tur til Svein Erik, Frode og Per.Alle bilder fra turen kan sees her: http://galleri2013.padleines.com/#!home î î î Trykk firkant for visning i fullskjerm.Vis ekstern blogg Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.