Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei,

Noen som har noe å tilføye om disse slukene? Moro med litt gamle sluker :smile: Tør ikke bruke disse dog i fare for å miste dem!

Denne er fra Kolseth Sluk og antakeligvis fra 1960-1970 tallet. Krokene er fortsatt skarpe. Tror kanskje denne ikke har vært brukt.

De to i midten er fra Nøkken og produsert tidlig på 40-tallet. Skarpe kroker. Trolig ikke fisket mye med om de har vært fisket med (de to ytterste har ikke  vært fisket med. lå i plast som var i veldig dårlig stand).

Jeg er veldig usikker på krokene på venstre og høyresiden. Disse er ikke merket. Jeg tror den til høyre er fra Delphin slukfabrikk og er fra 30-tallet (http://www.digitaltmuseum.no/things/delphin-slukfabrikk/TFM-SVB/FTTF.SCH.ALF.H.02.19?query=delphin&search_context=1&count=1143&pos=1). Noen som vet noen om disse slukene?

Denne kjenner jeg ikke til! Hadde vært spennende om noen har informasjon om denne! Jeg antar at den er fra 1970 eller tidligere i alle fall.

For moro skyld. Denne er nok fra 70-tallet tenker jeg. Merk teksten "NORSK ARBEIDE" - var tydeligvis konkurranse utenfra da også.

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Klenodier! Den øverste der var jo helt rå.

Forsøk fiskersiden.no eller fjellørret.com .. Disse forumene er kun fiskerelatert, og det vanker en del folk her med peiling.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Den øverste, Storauren, har jeg hatt noen av. Var en fin laksesluk. Siden de aller fleste elvene har forbudt mer enn en treblekrok, forsvant vel markedet for den...

Skrevet

Jeg har dem fortsatt... men har en samler som er interessert i storeauren og har førsterett om jeg velger å bli 'kvitt den'... men den har mye samleverdi for meg også.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.