Jølle Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Endelig er det ferie, og hva passer da bedre enn en liten ettermiddags tur i kajakk Marte spurte om vi kunne ta en tur å kikke etter bever, og da var ikke far vond å be. Ikke så ofte at 16 åringen kommer med slike forslag. Dessuten reiser hun 14 dager til syden, så litt alene tid satte jeg stor pris på.Vi fikk en perfekt ettermiddag. Helt vindstille og en sol som varmet fra en skyfri, blå himmel Turen gikk fra Uvesund, innom Fosserud og videre opp til Sagen. En strekning på litt i overkant av 6 km. Når vi kom opp til Sagen så vi at det var bever-aktivitet. Men ett lite stykke foran beveren så vi noe lite som kjempet for livet. Et lite dunete nøste som bakset med vingene og kjempet for å holde hode over vann.Innen jeg kom bort ble den liggende med de små vingene rett ut til hver side, og med hodet ned i vannet.Tror ikke det var lenge igjen før drukning hadde vært et faktum.Jeg plukket den opp og holdt den inne i varme hender så lenge at den begynte å bli aktiv. Da padlet jeg iland med den i håp om at moren etter hvert ville oppdage den. Ikke sikkert det gikk slik, men den fikk i alle fall en ny mulighet Etter denne seansen satt vi rolig i kajakkene mens vi håpet at beveren skulle dukke opp igjen, og tålmodigheten lønnet seg. Ikke så lett å få skarpe bilder fra kajakk, men jeg ga det et ærlig forsøk.Etter en kort pause med litt mat og drikke tok vi en liten runde til med speiding etter bever, og nok en gang dukket den opp Vi var nå begge fornøyd med kveldens opplevelser og bestemte oss for å padle hjem. Vi padlet litt over 12 km og var ute 3,5 time. En perfekt start på ferien Takk for turen Marte, og jeg håper vi kan gjøre dette oftere.Alle bilder fra turen kan du se her: http://galleri2013.padleines.com/#!home î î î Trykk firkant for visning i fullskjerm.Vis ekstern blogg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge.R Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Beversafari er morro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Beversafari er morro. Helt klart, og nå som jeg har fått nytt kamera håper jeg å fa tatt noen gode bilder etter hvert 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.