eriksen Skrevet 8. juli 2013 Skrevet 8. juli 2013 er det noen hær inne som har gått fra kautokeino til kåfjord på sommerstid før? vist det er noen så ta gjærne kontakt på innboks:) Siter
Veidemannsblod Skrevet 9. juli 2013 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har ikke gått den ruta, men jeg har vært en del i områdene Kåfjordfjellene, Reisadalen og et stykke inn mot Raisjavri. Jeg vil anta det vil være naturlig for deg å følge stien så langt det er hensiktsmessig, for så å ta et valg ift hvor du ønsker å krysse Njalljajohka/Reisaelva. Enten kan du gjøre det før selve Reisadalen begynner, altså f.eks i området ved fjellområdet Gaskkascohkka (618moh) dersom det lar seg gjøre (kjenner ikke elva godt nok der oppe). Enten det, eller så kan du gå helt ned til Nedrefosshytta og benytte deg av hengebroa der. Da blir det litt klatring igjen for å ta det videre opp på fjellet mot Kåfjorden. Så er det jo egentlig bare å ta sikte på f.eks Somajavri, og så videre nordvestover mot Kåfjorddalen. Siter
eriksen Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Skrevet 9. juli 2013 plan er å utforske nye vann ett stykke i fra stien så blir nok ikje å følge den så vældig længe, før så og krysse ælva længer opp i fjellet. har du noen gode tips om vann man burde stikke innom i kåfjord område? Siter
Veidemannsblod Skrevet 10. juli 2013 Skrevet 10. juli 2013 Goddèjavri vest av Guolas inneholder pen røye. Ellers er det en del mindre vann i områdene Guolas og mot Somajavri, og mellom Somajavri og mot Reisadalen som de alle i stor grad inneholder røye. Ellers har du vannene vest for fjellet Carravarri (mellom Reisadalen og Kåfjorddalen). Meget gode muligheter. Siter
eriksen Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Skrevet 10. juli 2013 takk før tipsan..! det bynne å krible godt i beinan no!! Siter
Veidemannsblod Skrevet 11. juli 2013 Skrevet 11. juli 2013 Skjønner jeg godt! Veldig interessant rute du har valgt. Selv skal jeg på turer i Kvænangsområdet og utenfor Alta i år. Har mål om både kilosrøye og kilosørret! Håper virkelig å perse i år. Du må slenge ut noen bilder og skrive litt rapport når turen er over! Jeg er veldig interessert. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.