Gjest Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Da jeg var på toppen av Gausta for en måneds tid siden kunne jeg se 2-3 stokkmaur kravle rundt på steinene på det høyeste punktet. På det høyeste punktet ja, helt ytterst på eggen og ikke ved hytta der det kanskje hadde vært mer naturlig å støte på en stokkmaur eller to. Det sto en eldgammel stokk oppe på varden, men jeg kan umulig tenke meg at en stokkmaurkoloni kan ha tilholdssted der inne. Kan noen ha hatt med seg disse maurene i klærne uten å merke det? Litt merkelig å gå hundrevis av høydemetere med maur i buksene uten å kjenne noe kanskje? Og jeg nekter å tro at de har krøpet opp dit selv gjennom et goldt steinterreng. Men kan de ha fløyet opp? De hadde ikke vinger nå, men de faller vel gjerne av. Dessuten er det vel ikke i juni at maur pleier å ha vinger? En ting til....når man går i skog ser man ofte gamle, grå og forlengst døde furustubber stikke opp her og der. Svært ofte er disse dekket av svarte merker som om de har brent. Hva skyldes dette? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.