Gå til innhold
  • Bli medlem

Google Earth - et tips


Anbefalte innlegg

Kom over dette programmet og lastet det ned.

Det virket som en tøff måte å presentere kartdata, informasjon om steder, terrengformasjoner, retningsangivelser... I det hele tatt. Sjekk ut Grand Canyon f.eks. Eller zoom inn på tettsteder i Norge. Noe for fremtiden tror jeg!

Man finner det her

http://earth.google.com/

Jeg tok noen zoom på "mine" lokale fjell, men det ble heller tynt med navn der, så det er vel på utviklingsstadiet kanskje enkelte steder.

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man betaler 20 dollar får man støtte for GPS. Blant annet Garmin og Magellan.

Man kan da laste over ruter osv. Tøfft i 3D.

Ser ut som at de er laget i 3D de fjellene hjemme også, men resultatet ser ikke helt patent ut over alt. Fjorder og vann bukter seg langt opp i fjellsidene...Og tinder ser veldig flate ut. 7 søstre ble neste bare som noen åser. Og Torghatten ble uten hull :)

Tok en virtuell tur over en fjelltur jeg gikk for en uke siden og navnegiving er også litt på bærtur. Navnene er både feilstavet og feilplassert. Kan kun bli bedre :roll:

Tanken er god. Jeg sitter pr nå på en ganske heftig nettforbindelse, så jeg er spent på hvordan dette fungerer på en vanlig bredbåndforbindelse..Synd det ikke fungerer med win98, men de har også eksludert Mac brukere ser det ut til..

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Ser dere har oppdaget google earth, men det er ikke det siste nytt.

Er du så fornuftig at du har kjøpt Garmin og fått med Mapsource (program med mulighet for kart UTM og turkart 1:50000 for hele Norge ,2o cd er ).

Kan du oppgradere til siste versjon 6.9.1 og da få den på norsk.

Med denne utgaven kan du legge inn feks:en rute på kartet og be programmet vise den i Google earth, noe som du ser et eksempel på her:

post-37-133474407369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google earth rekommenderar själva att man skall ändra i "options" -> Elevation exaggeration, och sätta värdet till 1,5. Detta för att bergen skall bli mer naturtroget återgivna (alltså inte lika flata).

Tyvärr går sjöarna upp på fjellsidorna och lite annat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Kom over enda en ny sak på markedet.. I hvert fall ny for meg.

Microsoft Virtuel Earth.

Fordel med denne er at man kan få "driving directions", integrering med Outlook for møter, "Locate me" (finner ut hvor du er basert på Ip -hæ?.. wov)

Trafikkstatus og bilder i 3D. Funker for USA. Ganske så imponerende.

Kjenner jeg Microsoft rett stopper de ikke før deres system er på høyde med Google. Dette er nok et forsøk på å ta igjen Google der..

http://local.live.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Ser dere har oppdaget google earth, men det er ikke det siste nytt.

Er du så fornuftig at du har kjøpt Garmin og fått med Mapsource (program med mulighet for kart UTM og turkart 1:50000 for hele Norge ,2o cd er ).

Kan du oppgradere til siste versjon 6.9.1 og da få den på norsk.

Med denne utgaven kan du legge inn feks:en rute på kartet og be programmet vise den i Google earth, noe som du ser et eksempel på her:

Link til Mapsource:

http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209

Jeg må visst blåse støvet av en PC og se hva slags gullegg du har funne her ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.