siroho Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er det noen som har gått fra Langavatn til Kjerag (bolten)? Jeg ser på kartet at stien mot slutten av turen går ca 150 høydemeter ned for så å gå 150 høydemeter opp igjen mot der bolten er. Er det mulig å holde høyden og gå over Kjerag (fjellplatået). Jeg ser på flybildene at det er en del forkastninger og skrenter i området. Har noen erfaring fra området? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida Sollie Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er det noen som har gått fra Langavatn til Kjerag (bolten)? Jeg ser på kartet at stien mot slutten av turen går ca 150 høydemeter ned for så å gå 150 høydemeter opp igjen mot der bolten er. Er det mulig å holde høyden og gå over Kjerag (fjellplatået). Jeg ser på flybildene at det er en del forkastninger og skrenter i området. Har noen erfaring fra området? Heisann, Jeg kan selvfølgelig huske feil, men det går en dal som jeg ikke tror du kommer utenom. Derfor tror jeg du ikke kan holde høyden. Du må ned for å gå litt opp igjen. Det er ikke langt. Vi hadde dessverre lavt skydekke denne dagen og fikk ikke sett så mye. Håper du får mer sikt! =) Jeg gikk denne strekningen i forbindelse med Lysefjorden rundt ifjor. Hvis interesse kan du kikke her: http://rangling.no/index.php/friluftsliv/34-lysefjorden-rundt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er det noen som har gått fra Langavatn til Kjerag (bolten)? Jeg ser på kartet at stien mot slutten av turen går ca 150 høydemeter ned for så å gå 150 høydemeter opp igjen mot der bolten er. Er det mulig å holde høyden og gå over Kjerag (fjellplatået). Jeg ser på flybildene at det er en del forkastninger og skrenter i området. Har noen erfaring fra området? Det er i prinsippet mulig å holde høyden, men det er noen tverrdaler som, tidlig på sommeren, kan være snødekket. Og det er langt ned om du går gjennom. Dette er egentlig årsaken til at stien er lagt nede i Storådalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siroho Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Takk for gode svar. Da holder jeg meg på stien denne gangen for vi er ei gruppa. Dumt å svirre rundt oppå der og ikke finne veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.