stianmedsekken Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 Tenkte å ta en uke eller to i Trollheimen i begynnelsen av Juli. Dette er et helt nytt fjellområde for meg så jeg lurte på om noen her vet noe om snøforhold i fjellene der? Hvor jeg skal gå tas litt som det kommer, men skal bruke god tid og få med meg en god del topper på veien. Siter
Carl S. Bj Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 Selv om vinteren var hard, var det lite snø og det har smeltet fort. Mange ruter i Trollh går heller ikke så høyt. På turen Trollheimshytta (-Mellomfjell -) - Gjevilvass vil det sikkert være snøflekker ennå, men da fast sommersnø. Ellers er det ikke annet enn rutene opp på Snota og over Trollhetta som bringer deg i nærkontakt med snøbreer av betydning. (Til Snota krysses isbre, obs sprekker - spør betj på Trollheimshytta om råd, varierer fra år til år) 1 Siter
HegeJohnsen Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 Uvanlig lite snø i fjellet iflg. TT. http://www.trollheimsporten.no/rekordtidlig-sommersesong-i-fjellet.5243024-137312.html Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.