Gå til innhold
  • Bli medlem

Herlig tur til Skeii

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg parkerte bilen ved Krossbu i 22-tiden fredag kveld, og gikk en drøy halvtime oppover før jeg satte opp teltet. Neste dag var det avmarsj i 10-tiden. Brukte ca 2 og en halv time opp til ryggen mellom Kalven og Skeii. Oppe på ryggen åpenbarte det seg en fantastisk utsikt, som ikke ble dårligere etterhvert som jeg nærmet meg den korte veggen opp til Skeii. Ble sittende et par timer og nyte sola og drikke kaffe ved foten av toppveggen. Så en del taulag nede på Smørstabbreen. Jeg la igjen sekken og klatret opp mot toppen.
Det var relativt bratt, og jeg tok litt til høyre oppover. Måtte smyge meg opp igjennom en 20-30 cm. smal glippe mellom fjellet og en enorm steinblokk. Og etter et par krumspring var jeg oppe. Herlig! :D Tok noen bilder før jeg kløv ned igjen, hvilket gikk greit. Turen ned til teltet tok en drøy time.

Vis rapporten i Turkartet

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.