Gå til innhold
  • Bli medlem

kano i bølger


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

padler en ally kano på 16,5 fot på fjellet siste 10 år, gått rundt en gang.

Det fine med en slik er at den ikke kan synke! Det kan gå hull eller den kan kollapse, men du vil likevel flyte!

Oppakningen ned i vanntette pakksekker (ortlieb best i mine øyne). er det også oppdrift her, Jeg veier ca 110 kilo og kan flye på sekken, mens beina er motor om jeg skulle gå rundt!

Et tips er likevel å surre fast alt løst utstyr til kanoen. ikke gi slipp på den samt holde seg fast i den.

For så å komme seg tilbake opp i den!

Har padlet i meterhøye bølger i saltvann, gikk greit. siden allykanoen flekser. Opppiskede krappe bølger i fjellvann er værre skulle jeg tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Annonse

men jeg fikk også testa Ally'en i sommer. Høye bølger og mye vind på Rogen ga meg og kompisen min et lynkurs i ekte kanopadling! Vi kom oss omsider trygt frem til Reva, men det var ganger det kunne gått "gæli", spesielt da vi ufrivillig havnet på feil side med bølgene og de slo inn.

Ellers kan jeg nevne noen karer som vi senere observerte å gå rundt i første stryket etter Rogen, ned Røa. Hehe...Det siste vi hørte fra padlerne før de gikk rundt, var; "Nå går det gæli!" Det gikk fint med hele gjengen og det samme med Ally'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.