Humle Skrevet 9. juni 2013 Skrevet 9. juni 2013 Nå om sommeren bruker jeg stort sett bare billige soveposer. Jeg er på camping, jeg er ikke på ekspedisjon Norge på langs. Mins siste pose kosta f.eks 300 kroner, og er fornøyd med den. Men den har et svakt punkt som på alle billigposer. Glidelåsen. Den er rett og slett for glatt, slik at den minste bevegelse i posen får glidelåsen til å åpne seg. Låsen glir rett og slett ned. Det er ikke slik at jeg river den åpen. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre glidelåsen litt tregere, slik at den ikke åpner seg hele tiden? Siter
Tor Magne Skrevet 9. juni 2013 Skrevet 9. juni 2013 Kjøp deg noe borrelås som du monterer i toppen av glidelåsen. Slik at begge halvdelene av posen holdes sammen. Da vil ikke glidelåsen 'skreve' og gli opp. Siter
Lompa Skrevet 9. juni 2013 Skrevet 9. juni 2013 Vet ikke om dette funker, men det hender jo at man får litt stoff inni glidelåsen, og da går den tregt. Kanskje det kan løses med å ta en tråd eller litt tynt stoff, og la det komme inn i glidelåsen "med vilje" helt øverst...? Siter
finnjpedersen Skrevet 9. juni 2013 Skrevet 9. juni 2013 Sikkerhetsnål på tvers under "glideren" eller annen løsning som hindrer nedglidning. Finnes også plastbelagte som ikke er så kald mot huden. Siter
Humle Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Skrevet 9. juni 2013 Tor Magne skrev (På 9.6.2013 den 20.10): Kjøp deg noe borrelås som du monterer i toppen av glidelåsen. Slik at begge halvdelene av posen holdes sammen. Da vil ikke glidelåsen 'skreve' og gli opp. God ide forsåvidt. Men den kommer med en slik løsning. Men noen ganger lar jeg posen være litt åpen øverst, dete r da problemet kommer... Siter
Humle Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Skrevet 9. juni 2013 finnjpedersen skrev (På 9.6.2013 den 20.55): Sikkerhetsnål på tvers under "glideren" eller annen løsning som hindrer nedglidning. Finnes også plastbelagte som ikke er så kald mot huden. Takk for svar...skal prøve det ut. Siter
Humle Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Skrevet 9. juni 2013 Lompa skrev (På 9.6.2013 den 20.10): Vet ikke om dette funker, men det hender jo at man får litt stoff inni glidelåsen, og da går den tregt. Kanskje det kan løses med å ta en tråd eller litt tynt stoff, og la det komme inn i glidelåsen "med vilje" helt øverst...? Kan bli litt panisk om man må slå lens i løpet av natta, men skal prøve Siter
afe Skrevet 10. juni 2013 Skrevet 10. juni 2013 Humle skrev (På 9.6.2013 den 21.04): God ide forsåvidt. Men den kommer med en slik løsning. Men noen ganger lar jeg posen være litt åpen øverst, dete r da problemet kommer... Så syr du på ein borrelås litt nedpå... Siter
Lompa Skrevet 10. juni 2013 Skrevet 10. juni 2013 finnjpedersen skrev (På 9.6.2013 den 20.55): Sikkerhetsnål på tvers under "glideren" eller annen løsning som hindrer nedglidning. Finnes også plastbelagte som ikke er så kald mot huden. På en hyttetur for mange år siden våknet jeg midt på natta av et høyt skrik. En av de andre hadde reparert soveposen med sikkerhetsnål... 1 Siter
Opethist Skrevet 10. juni 2013 Skrevet 10. juni 2013 Fjällräven Greenland Wax! Funker til alt! Både til å glide, men samtidig for å få mer friksjon. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.