Gå til innhold
  • Bli medlem

Voks og Varg Isogaisa

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har nettopp fått mine Isogaisa, bør desse behandlast med bivoks? Har fabrikken voksa desse, eller må det gjerast allereie ved første bruk?

Takk.

Annonse
Skrevet

Sett dem inn med voks, du. Jeg tviler på at de satt inn fra fabrikken, men det spiller uansett ikke så stor rolle. Det eneste som skjer hvis skoen er mettet, er at du ikke får inn mer. Forbered deg på å gjøre dette jevnlig.

Skrevet

Hei

De skal behandles med bivoks før første gangs bruk. Anbefalt voks er SNO-SEAL som påføres på solvarme sko eller sko oppvarmet med føner eller varmluftsovn. Husk å ta av remmer og slikt først.

Du finner mer info om dette stoffet på

http://www.atsko.com/snoseal.html

Importør er Dogstyle Norge A/S, Trondheim. Jeg får ikke tak i dette der jeg bor men har sett det i større sportsbutikker og sentre i Trondheim blant annet.

Mvh Kjell Iver

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for god info begge to. Eg får heller ikkje tak i SNO-SEAL her, men kanskje når eg kjem attende til Bergen. Ser at Kiwi sin bivoks er tilsett lanolin, men denne gjer vel ingen skade i motsetnad til td. silikon gjer?

Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men jeg ble advart mot bruk av Kiwi sin bi-voks. Men om det er så stor forskjell vet jeg ikke. Jeg hamstret 2 bokser med Sno Seal og er fornøyd med det.

Jeg kjøpte mine Varg på Ute, så du kan bestille Sno Seal der. www.ute.no

(99 pr boks).

Mvh Kjell Iver

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.