Webguri Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 13-åringen og jeg planlegger å ta med hunden på tur i Jotunheimen til sommeren, og i og med at den er litt engstelig, lurer vi på hvordan det er med hengebruer på nevnte strekning? Dersom det ikke er for høye/lange bruer er den forsåvidt så liten at vi kan ta den under armen, men vet ikke helt hvordan den vil reagere hvis det er mye vann og stor høyde. Takk for svar! Siter
Phanini Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Så vidt jeg husker er det to hengebruer på denne turen (hvis dere følger vanlig T-sti). Den ene er over Vesleåe (?) like før Gjendebu, mens den andre er over Høystakka, like før nedstigningen mot Bygdin. Ingen av disse er spesielt lange, men den over Høystakka er ganske høy og elva/fossen under bråker ganske mye. Siter
Webguri Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Skrevet 27. mai 2013 Takk for svar! Kan dette være brua over Høystakka? Siter
Webguri Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Skrevet 27. mai 2013 Etter litt mer forskning er jeg kommet fram til at det er fem hengebruer på strekningen, så hvis noen har erfaringer fra å ha gått med hund, hadde jeg blitt glad! Siter
Phanini Skrevet 28. mai 2013 Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar! Kan dette være brua over Høystakka? Den broa er nok en annen som ligger lengre nede. Den som man krysser når man går T-stien er mer solid, med rekkverk på hver side. Er det virkelig så mange som fem da? Har gått begge disse strekkene for et par somre siden og kan ikke huske flere enn de to jeg nevnte. Mulig det er 2 stk nede på elvesletta ved Gjendebu, men disse er uansett ikke av det utfordrende slaget. Ellers er det jo et par sommerbroer da, en i Torfinnsdalen og en i Veslådalen, men disse er ikke hengebroer. Siter
Webguri Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar igjen, regner med at sommerbroene også er talt med på kartet jeg fant. Er blitt enig med sønnen om at vi satser på at det går greit med hunden! Siter
Webguri Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Skrevet 23. juli 2013 Så vidt jeg husker er det to hengebruer på denne turen (hvis dere følger vanlig T-sti). Den ene er over Vesleåe (?) like før Gjendebu, mens den andre er over Høystakka, like før nedstigningen mot Bygdin. Ingen av disse er spesielt lange, men den over Høystakka er ganske høy og elva/fossen under bråker ganske mye. Da er vi tilbake fra ovennevnte tur og kan bekrefte at det er to hengebruer på strekningen Den lille før Gjendebu gikk veldig greit, selv om hunden var relativt nervøs pga gyngingen. Den andre over Høystakka prøvde han seg på, men snudde etter noen skritt, og måtte bæres. Heldigvis er han liten nok til det. Ellers var det en annen sommerbru han måtte bæres over pga materialet og hullene i det, men ellers var han flink som bare det! Morsomt med hund i fjellet! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.