Gå til innhold
  • Bli medlem

Setesdal, snø?


Katty

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg gikk i "naboområdet" i går, men var ikke over 900moh. (Frafjordheiene). Det var like mye snø nede på 6-700moh som øverst.

Forskjellen var at øverst var fennene harde og greie å gå på.

Nå mener jeg at store deler av den turen du beskriver ligger opp mot 1000moh, og vesentlig lenger "inne".

Jeg tror det fortsatt er mye snø.

Det er mulig å se snøforholdene på "senorge's" snøkart. og i følge de er det fortsatt snødekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy med Widerøe fra Skien til Bergen i helga. Det artige var at jeg kjente meg igjen hele veien og så ut som en real turist der nesa var klistra mot kabinvinduet. Jeg kan fortelle at det er plenty av snø hvertfall i Ryfylkeheiene og sørover, med samtlige vann over 1000m islagte. Tror dette gjelder enda lenger sør mot Rosskrepp etc også da....men jeg kan jo ta feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright! Tusen takk.

 

Så tur i ryfylkeheiane utgår. Noen som har tips til tur med mål om å komme seg bort fra sivilisasjonen i noen dager ? Bor i Stavanger og har bil så det er jo mulig å kjøre et lite stykke hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det går fram av "Kjerrag" tråden er det lite snø i Frafjordheiene.

Jeg kom hjem fra en tur på lørdag, og det er ikke så veldig mange årene det har vært så lite snø så tidlig.

 

Jeg tror avgjort det ville være mulig å gå fra Mån (Eikeskog) og til Lyseboten, med overnatting på Blåfjellenden og på Langavatn.

(Muligens bedre å ta turen fra ferja i Lysebotn (drosje opp mot Langavatn/Kjerrag) og så gå "nedover" mot Mån/Eikeskog)

 

Selv om det nok vil være en del snø øverst, så smelter det kjapt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.