Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Det går raskere uten.

Jeg ville skippet det, når jeg først skulle kjøpe sykkel som skal gå fort. Men hvis du skal også bruke den endel på skogsvei ol. ville jeg vurdert det.

Gjest Anonymous
Skrevet

se etter en Hartd Rocx mtb hybrid med lockout dempere. jeg synes det rister og skaker allt for mye hvis en kjør udempet. Verst er vaskebretten som dannes i svinger utfør. Det er bare når du står opp å tråkker du merker at du førlorer kraft når du kjør med dempning.

Skrevet

På sykkelsti er det en fordel med demping. Men du kjøper vel ikke hybrid hvis du skal sykle mye på sti?

Hybridsykler er primært for å sykle fort på asfalt, og allikevel kunne bruke sykkelen i skogen. Jeg har ikke, men ønsker meg en til jobbsykling!

Gjest Anonymous
Skrevet

de flesta syklister i Nordmarka sykler 90% på grusvei og er bedre betjent med 28 tums hjul. MTB på grusvei er slöseri med muskelkraft (trillemotstand) som isteden kan brukes til lengre eller raskere turer. En mtb-hybrid med 28 tum hjul og lockout dempere er troligen det beste du kan kjøpe for markaturer.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har en hybridsykkel med dempere både i sete og gaffel. Det er fullstendig unødvendig, men kunne ikke velges bort på min modell. Jeg mener dempere på sykkel er en flopp, med mindre man driver med ekstrem off-road kjøring.

Skrevet
Jeg har en hybridsykkel med dempere både i sete og gaffel. Det er fullstendig unødvendig, men kunne ikke velges bort på min modell. Jeg mener dempere på sykkel er en flopp, med mindre man driver med ekstrem off-road kjøring.

Jeg er egentlig enig, men for jobbsykling i Trondheim er jeg veldig glad for å ha demper. Her har ikke kommunen skjønt hva nedsenket fortauskant i forbindelse med fotgjengeroverganger er for noe.

Skrevet

Hvis det er brostein der du sykler ville jeg ikke en gang vurdert en sykkel uten demper. Demper gjør sykling mer komfortabelt. Til og med på de dyreste racersyklene er det demping i form av carbon gaffel og bakramme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.