Abnorm Skrevet 22. mai 2013 Skrevet 22. mai 2013 Skal kjøpe meg en sovepose for kalde dager. (Vinter kryssning av Hardangervidda, bestigning av Aconcagua & Denali) Hvilken ville dere valgt? Mountain Equipment Redline Mountain Equipment Everest Western Mountaineering Bison Western Mountaineering Puma Siter
Interbond Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Kanskje ein slik http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/ajungilak-altitude-5-season-195-v.html ? Du finn svært gode tilbud på denne soveposen da det no i år kjem ein nyare utgåve (som ikkje er varmare) Her er ein test av modellen som heiter Altitude Winter som inneheld mindre dun enn 5-season modellen, http://www.friluftsliv.no/files/image/pdf/000028.pdf Siter
borgern Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Hva med Marmot CWM Membrain? Er på tilbud om dagen på Sportsnett. http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=6230&cid=626 Siter
Hugo Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Av de posene du nevner har jeg bare erfaring med ME Everest. Har brukt den mye, bla. på Hardangervidda, Finnmark, Russland og på en Grønnlandskryssing, og er veldig fornøyd. Tipper jeg har hatt nærmere 100 vinternetter i den og den leverer fortsatt. Posen er imidlertid svært varm og derfor lite egnet dersom temperaturen nærmer seg null eller varmere. De andre posene er sikkert også er toppvalg, men jeg har som nevnt ingen erfaring med disse. Siter
Fimax Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Jeg har WM Bison og er meget fornøyd med den. Ville kjøpt en pose med vanntett stoff. Marmot CWM membrain er et meget godt kjøp. Siter
Abnorm Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Skrevet 23. mai 2013 Det endte med at jeg kjøpte: Western Mountaineering Bison http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=2863&cid=626 Siter
Stourup Skrevet 24. mai 2013 Skrevet 24. mai 2013 Har du bestilt og fået den? ellers kan jeg sende dig et link til en meget billigere pris Siter
Abnorm Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Skrevet 24. mai 2013 Har du bestilt og fået den? ellers kan jeg sende dig et link til en meget billigere pris Har bestilt den på Outnorth.no, men har ikke fått den enda, regner med det tar 4-5 dager. Fant ingen billigere, betalte kr.6.999,- regner med dette var et røverkjøp? Ettersom posen ligger på rundt kr.11-13.000,- Siter
Stourup Skrevet 24. mai 2013 Skrevet 24. mai 2013 Ja det lyder til at være en fin pris, var bare bange for at du faktisk havde betalt 11000, norske priser er nogle gange helt skræmmende Siter
Abnorm Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Skrevet 24. mai 2013 Ja det lyder til at være en fin pris, var bare bange for at du faktisk havde betalt 11000, norske priser er nogle gange helt skræmmende Det har jeg lært meg. Gjennomfører aldri en handel på nett nå, får jeg har gjort en grundig søk med google. Fort mye penger å spare! Siter
Interbond Skrevet 24. mai 2013 Skrevet 24. mai 2013 Abnorm når eg sjekker hos Outnorth.no så finn eg ingen Western Mountaineering soveposar der i det heile tatt. Var dette den siste dei hadde av dette merket? Siter
Abnorm Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Skrevet 24. mai 2013 Abnorm når eg sjekker hos Outnorth.no så finn eg ingen Western Mountaineering soveposar der i det heile tatt. Var dette den siste dei hadde av dette merket?De har flere igjen, men du må gå igjennom .se siden. Søk på Bison, så endrer øverst på siden til Norsk, da vil også prisen endre seg. Aner ikke hvorfor den ikke vises direkte fra .no Siter
Stourup Skrevet 25. mai 2013 Skrevet 25. mai 2013 Det er fordi at den norske og den svenske side er drevet som 2 forskellige forretak så vidt jeg kan se, og husk at der som den blir sendt fra Sverige kommer der mva på i tollen Siter
Abnorm Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Skrevet 25. mai 2013 Det er fordi at den norske og den svenske side er drevet som 2 forskellige forretak så vidt jeg kan se, og husk at der som den blir sendt fra Sverige kommer der mva på i tollen Det gjør det ikke. ALLE varer som blir sendt fra Outnorth, blir sendt fra SVERIGE, grunnet lageret ligger der. Du kan lese mer om dette på deres egne sider: http://www.outnorth.no/no/faq.php Nettsiden www.dustin.no oppererer på samme måte, lageret ligger i Sverige, men så lenge du bestiller fra .NO så blir det ingen toll avgifter. Siter
Abnorm Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Skrevet 28. mai 2013 Fikk posen min i dag! Stort smile fjes Testet den umiddelbart: Krøp inni posen og lå rett ut på stue gulvet, etter fem 5min måtte jeg ut... Holdt på å svette i hjel. He he Var på forhånd noe usikker på lengen, jeg bestilte den korte (183cm), selv er jeg 174cm lang, men posen var helt perfekt. Så nå går jeg bare å venter på vinteren skal komme!!! 1 Siter
danielbravo Skrevet 16. oktober 2019 Skrevet 16. oktober 2019 På 28.5.2013 den 13.33, Abnorm skrev: Fikk posen min i dag! Stort smile fjes Testet den umiddelbart: Krøp inni posen og lå rett ut på stue gulvet, etter fem 5min måtte jeg ut... Holdt på å svette i hjel. He he Var på forhånd noe usikker på lengen, jeg bestilte den korte (183cm), selv er jeg 174cm lang, men posen var helt perfekt. Så nå går jeg bare å venter på vinteren skal komme!!! Vet denne tråden er veldig gammel, men jeg prøver allikevel, da jeg står foran samme valg selv. Hvilke erfaringer har du gjort deg? Er du fortsatt fornøyd med Bison, eller ville du valgt en annen pose om du skulle velge på ny? (Mitt bruksområdet: hele vinteren stort sett i Norge, men også fremtidige planer om Grønland og Svalbard). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.