+virrma Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Vi er nå på Andøya i strålende sol og planlegger å dra videre mot helga. Spørsmålet er hvor vi skal dra. Vi vil gjerne gå litt fjellturer, men har også ski og sykkel tilgjengelig. Vi bor helst i telt. Jeg har med meg min 6 år gamle (turvante) datter og en husky. Er det noen som har en turanbefaling på 3-5 dager med nåværende føre? Takk! Siter
nitraM Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Tjeldøya tror jeg kan være fint på denne tiden. Det kommer ikke så altfor mye snø der, veldig lite trafikk på veiene, og på sør-vest siden er det massevis av flotte teltplasser nærme vei. Tjeldøya er nok et uvanlig turmål, som det nok ikke er skrevet mye om. Tanta mi bor i tjelsund kommune, og ut fra det jeg har sett på ferske Facebook-bilder, er det lite snø igjen. Det er også knallfint utover ved Offersøya og Vestbygd. DNT-hytta Fossestua ligger (nesten) langs ruta fra Andøya og sørover, Bjørnhaugen er også barnevennlig og nær veien. Siter
+virrma Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Skrevet 23. mai 2013 Tusen takk for tips! Det blir Lofoten denne gangen, men det er åpenbart at dette ikke er vår siste tur nordover. Jeg skal huske på dette neste gang. Siter
Willy Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Hei, skal du til Lofoten tror jeg nok skiføret begynner å skrante litt, men med sykkel har du mange muligheter hvor du kan ta en topptur nær sagt hvor som helst bare du holder deg unna de bratteste toppene. Får du tak i boka "På tur i Lofoten" utgitt av Lofoten Turlag, har du en meget god guide med mange rutebeskrivelser. Det er kommet nytt opplag og du får kjøpt den i bokhandelen. God Tur! Siter
+virrma Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Skrevet 23. mai 2013 Takk! Den boka skal jeg prøve å få fatt i. Etter en uke med sommer og bading på Andøya er jeg nok mentalt ferdig med ski for sesongen, så fotturer blir bra. Håper å få til litt havfiske også. 2 Siter
Dag G - Evje Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Kan anbefale denne boka. Har gitt meg mange timer med god lesing, og endel fine turer... 3 Siter
Joker Skrevet 24. mai 2013 Skrevet 24. mai 2013 Når du alt satser på Lofoten så ta gjerne turen helt ut til Værøy og Røst. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.