Gå til innhold
  • Bli medlem

besseggen-stien blir steinlagt.


Geir Ralle

Anbefalte innlegg

:roll: Du snakker om tullball ,så nå på nyhetene tv 2 her at de skal steinlegge (hele), deler av stien på besseggen pga stor slitasje på stien ca 40.000 vandrer årlig.Dette er jo helt sykt eller hur folkens :!: De snakket om at det ville ta ca 4 år med 7 mann til og fullføre jobben :?:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stien som blir steinlagt er utenfor nasjonalparken og ikke på Besseggen. Det er stien fra (eller til) Besseggen som blir steinlagt.

Hvis man har sett "villtråkket" oppover her så skjønner man kanskje poenget med stien. Det er ønskelig å samle alt tråkket til en sti, så i stedet for å lage mange sår i naturen, klarer man seg med ett sår.

Går det ikke an å hisse seg over mer alvorlige naturinngrep enn dette her da :roll: Skogs- og fjellområder i Norge er gjennomboret av anleggsveier og skogsveier. Det er da større naturinngrep :?:

Det eneste tåpelige med stien til Besseggen er at det skulle stå en liten bauta der med miljøvernministerens navn. Det skjønte jeg ikke hensikten med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stien som blir steinlagt er utenfor nasjonalparken og ikke på Besseggen. Det er stien fra (eller til) Besseggen som blir steinlagt.

Hvis man har sett "villtråkket" oppover her så skjønner man kanskje poenget med stien. Det er ønskelig å samle alt tråkket til en sti, så i stedet for å lage mange sår i naturen, klarer man seg med ett sår.

Går det ikke an å hisse seg over mer alvorlige naturinngrep enn dette her da :?: Skogs- og fjellområder i Norge er gjennomboret av anleggsveier og skogsveier. Det er da større naturinngrep :!:

Det eneste tåpelige med stien til Besseggen er at det skulle stå en liten bauta der med miljøvernministerens navn. Det skjønte jeg ikke hensikten med.

Kan tildels være enig ,pga dette du skriver, personlig skjønner jeg ikke helt dette hysteriet med og gå besseggen ,dette er da en temmelig kjedelig rute og gå sammenlignet med feks,bukkelgeret og surtningshui.Og gå og stampe i kø, er ikke etter min smak akkurat,d holder med og ha gått eggen en gang. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.