norpixx Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Vi leter etter vanntett telt for en familie på 4 pluss hund. Det er stortsett for bilturer og eventuelt kortere fjellturer. Gjerne med fortelt og fin høyde. Det skal være moro å bo i telt selv om det regner ikke minst for ungene, ja ok også for dama. Har nesten ingen erfaring med telt i den størrelsen. Gleder meg på tips og anbefalinger. Siter
borgern Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 (endret) Ta en titt på Gimle 4 eller Gimle Family fra Helsport. Blir litt vekt når du skal ha god plass men etter hva jeg skjønner skal dere ikke bære så veldig langt. Gjende Camp er og greit til 4 men det er en del lavere igjen. Endret 11. mai 2013 av borgern Siter
Holm Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Støtter ideen om Gimle family fra Helsport, evt Lavvutelt fra samme Helsport. Lavvutelt = Lavvu med inngangsparti Siter
Blefanten Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 (endret) Liker fremdeles Bergans wiglo 4 lt, synes dette er et spennende telt. Endret 11. mai 2013 av Blefanten Siter
norpixx Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Skrevet 11. mai 2013 Vi skal ikke bære så langt. Så vekten er ikke avgjørende. Viktig er at alle trives i det. Jeg så på Gimle family men fant ingen informasjon om hvor mye vann teltet tåler. Siter
Chalshus Skrevet 12. mai 2013 Skrevet 12. mai 2013 Holmeslet Explorer? Har ikke prøvd det selv. http://www.holmeslet.no/Explorer/Explorer.htm Siter
borgern Skrevet 12. mai 2013 Skrevet 12. mai 2013 Gimle Family er vel vanntett som de fleste andre telt. Jeg har 2 Helsport telt og to amerikanske telt og alle er vanntette. Gimle Family er vel oppgitt til 4000mm på ytterduk og 5000mm i bunnduk. SAmme verdier som alle Helsport telt(unttatt Sl telt). Forskjell er at ekstrem serien bruker en litt lettere versjon av duken. Siter
norpixx Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Skrevet 12. mai 2013 Nå har jeg snakket litt med dama i kveld og vi ble enige om at vi skal ha campingtelt når hele familien er på tur. Kjøper heller et telt for to når jeg skal på fjelltur. Det blir Norheim Valhall 6. Vi skal nok ha et stort telt i tilfelle det regner så ha vi god plass. Siter
Imse Skrevet 12. mai 2013 Skrevet 12. mai 2013 Vi har campingtelt, og foretrekker enstangs lavvu fremfor teltet. Lavvu er sosialt, kjapt å sette opp og superpraktisk å kunne stå oppreist og spør du unga er de fornøyd med høyden fordi man kan hoppe på luftmadrass... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.