Gå til innhold
  • Bli medlem

Æ e syndig forfærd.


larka

Anbefalte innlegg

Litt snedig sak som jeg også reagerte på. Kongekrabben reagerte på sterkt lys :)

 

Ingen som nevnte hvordan den reagerte når den ble fanget..

 

http://www.nrk.no/nordnytt/forbudt-a-vise-frem-kongekrabba-1.11022461

 

(I parantes - snedig å se at ditt innlegg datert for 30 minutter siden alt ligger som nummer 2 etter det NRK innslaget - når man søker på "mattilsynet kongekrabba" på google :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi folk er jaggu rare ja.  Lurer på om dette er ett tema i mesteparten av resten av verden. Eller jeg lurer ikke. I Japan spreller fisken etter at den blir servert.  Trodde ærlig talt at kongekrabben var en art vi ikke vil ha her i landet. Kan vi ikke gjøre med den som med andre arter vi ikke vil ha her? Vanskelig med skuddpremie under vann kanskje?  

 

Ett eksempel på at folk er rare kan man se i kirka. Nattverden som jo skal være å få tilgivelse for sine syder blir vel som regel bare brukt av de aller frommeste av oss ;)  

Endret av Phaser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at vi har regler som gjelder for alle dyr, tydeligvis også kongekrabbe, og siden dyr er forskjellige må de også behandles forskjellig.

Er ingen ekspert på slikt, så det blir vanskelig å uttale meg bastant på om kongkrabben tar skade av det eller ikke.

Bare fordi uttalelsene var "underlige" betyr det ikke at de var feil, det betyr bare at du (OP) antagelig ikke kan særlig mye om kongekrabber.

På generelt grunnlag synes jeg ikke at dyr skal pines bare for at rike turister skal slippe å bevege seg, vil de se dyret (her krabben) kan de vel dra dit der den måtte ha det bra, i et akvarium eller noe slikt.

Jeg er stor fan av å la folk som kan sine ting gjøre det og hvis noen sier krabben kan bli sjøsyk ser jeg ingen grunn til å betvile det, de jobber med det og har ofte relevant utdannelse. Man er kanskje litt høy på seg selv om man påstår at man vet bedre i slike situasjoner.

Endret av Hokus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattillsynet är 1500 anställda. Det klart att alla dom måste försöka få dagarna att gå på något sätt...

 

Minska antalet anställda till en nivå som motsvarar i örvigt liknande länder som Tyskland eller Österrike... Då räcker det med 300. Och dom andra 1200 blir plötsligt lediga till utföra produktivt arbete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.