Kikut Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Jeg la tråden under dette temaet, fant liksom ikke noe som passet bedre Skal kjøre fra Skien i Telemark til Sognefjellet. Tindevegen er åpen skal være. Alternativene er: Enten E16 oppover hele veien, så over Tindevegen. Evt: Veiene parallelt med E16 gjennom KOngsberg eller Hokksund, forbi Noresund, Nesbyen, Gol. Dette er korteste geografisk, men veiene er kanskje dårlige? Evt: E6 gjennom Gudbrandsdalen (rimelig kjedelig vei da men).. Noen tanker om hva som er raskest og enklest? Takker for svar! Siter
nyh Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 La inn start og stopp på TomTom navigasjon,og da beregna den raskeste rute, E 16 til Fagernes-Tyinkrysset-53 ÅRDAL-Tindeveien- Sognefjellet.7 t 10 min.435 km. 1 Siter
Garm Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Hei Skal du kjøre Tindevegen så må du vel over til Årdal? Vil tru at det raskeste er E6 eller E4/E6. Skal du ha noko mindre kjedeleg er vel Hønefoss-Fagernes- Valdresflya eit alternativ. 1 Siter
Kikut Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Skrevet 7. mai 2013 Takk begge to! Jeg tror ikke E6 lønner seg altså...kanskje om jeg hadde startet i Oslo, men jeg starter jo i Skien. Siter
Garm Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Raskeste er nok om Hønefoss-Fagernes-Valdresflya.Omtrent 6,5 time.(Flya kan framleis bli stengt ved dårleg vær) Tipper du bruker omtrent 30 minutter lenger om Oslo og minst ein time lengere om du kjører om Årdal. Siste er avhengig av vegen. Siter
eirikw Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Siljan - Kongsberg -Darbu _Hokksund -Hønefoss -Fagernes - derfra tror jeg det er hipp som happ om du kjører Fardalen eller Flya , avhengig av siste snøfall / brøyting. Holder kanskje en knapp på Flya. Siter
Eirik78 Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Kjør E18 til Sandvika, så E16. Om du kjører Siljan, og så videre opp til Kongsberg, og derifra velger numedalen eller en av de andre dalene så sjekk i det minste om rattet er skrudd skikkelig fast. Alle alternativene er skikkelig drittveier med mye lav hastighet og svinger nok til å klikke før du er halvveis. Eller er det bare jeg som har blitt allergisk mot dårlig vei og svinger? Jeg kjører ikke engang over Siljan lenger.. hehe Ser ut som greie forhold på tindevegen nå også: www.tindevegen.no Siter
RAS Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Jeg kjører Gol - Hemsedal når jeg skal hjem til Sogn etter Danmarks besøk. Du kan da ta tindeveien etter Lærdal... Siter
afe Skrevet 8. mai 2013 Skrevet 8. mai 2013 Flya kan framleis bli stengt ved dårleg vær Om så skjer, er ikkje tindevegen noko alternativ heller, og Sognefjellsvegen er heller ikkje åpen. Siter
Kikut Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Skrevet 8. mai 2013 Takker for super respons alle sammen! Er ikke tindevegen raskere enn valdresflya? Og dumt spm, men er Valdresflya RV51? Satser da på å kjøre E16 nordover, evt over Gol og Hemsedal? Jeg har faktisk rimelig god tid og tar det som en tur, men orker selvfølgelig ikke betydelige omveier. RAS: Er veien forbi Hemsedal OK å kjøre, eller betydelig tregere enn E16? Siter
RAS Skrevet 8. mai 2013 Skrevet 8. mai 2013 For mig er der vesentlig raskere å kjøre gol hemsedal end E16 Siter
Stonis Skrevet 8. mai 2013 Skrevet 8. mai 2013 Sognefjellsveien er nok åpen no men tror ikke tindevegen er åpen enda. Siter
Kikut Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Skrevet 8. mai 2013 I følge Tindevegen.no skal den være åpen! Siter
Garm Skrevet 8. mai 2013 Skrevet 8. mai 2013 Sognefjellsvegen er open, det samme er Flya. Begge er nattestengt. Og han skal ikkje til Sogn, men til Lom i Oppland!(Liten men viktig detalj) Siter
RAS Skrevet 8. mai 2013 Skrevet 8. mai 2013 Nu hedder overskriften bare Sognefjellshytta - ca. 3 km fra kommunegrensen til Luster - sogn... Siter
Eirik78 Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Veien over Hemsedal er like bra vei som over Filefjell, men det er lenger. Jeg kjører Hemsedal om jeg skal videre i sogn, men retning Øvre Årdal så blir det lenger. Siter
afe Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Frå Valdres er kortaste vegen til Årdal via Tyin, ikkje over Filefjell. Frå Hemsedal er det hipp som happ om ein køyrer over Filefjell eller om Lærdal. Siter
Eirik78 Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Det er sant... Jeg bruker filefjell som veinavn, men det blir jo såklart feil. Selvfølgelig mente jeg Tyin Siter
The man Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Med Fagernes som utgangspunkt, så er det kortere å kjøre om tindevegen enn valdresflye. Og etter min mening en mektigere naturopplevelse. Siter
Bochkon Skrevet 12. mai 2013 Skrevet 12. mai 2013 Slik var det når jeg kjørte over valdresflye på fredag. Vær obs på endel teleskade. Siter
Kikut Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Skrevet 13. mai 2013 Utrolig hyggelig å være del av et forum hvor man får så stor respons på et spørsmål om rutevalg med bil! Tusen takk skal dere ha alle sammen! Jeg kjørte over Tyin og Tindevegen. Bar og fin vei, mektig naturopplevelse! Helgen ble toppet med Storebjørn og Loftet med, tro det eller ei, pudderføre! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.