Gå til innhold
  • Bli medlem

Fuglesangboka - Utskilt fra Røverkjøpstråden


Anbefalte innlegg

Annonse

Den er virkelig artig den boka. Hold på bikkja ved avspilling! ;) Den er for øvrig billigere via haugenbok.no

 

:)

Takker Bjarehs. Ser fram til å få den. Har alltid hatt vansker å gjennkjenne lydene ut fra fuglebøkenes beskrivelser. Feks tjjuuu, tjjuuu og psiiii, psiii. Eneste jeg gjennkjente var kråka.... :???:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett forfatteren til boken på TV, har vi funnet fram denne websiden:

http://www.fuglar.no/galleri/lyder.php

 

Den inneholder også fuglelyder. Er det noen som har Fuglesangboken, som kan gi en sammenligning? Jeg synes at websiden har for det meste ganske korte lyder. Når det gjelder fugler med stort reppertoar, er det veldig begrenset. Er denne boken bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugleboka er artig den, og det har nå kommet en mindre utgave som er litt mer bærbar enn den første utgaven, ser jeg. For min egen del synes jeg mange av lydsnuttene blir litt korte. Dette kan jo skyldes at jeg har litt tungt for det, og særlig musikalsk har jeg aldri vært. Jeg kan anbefale Aschehougs fuglebok, her følger det med to cd'er hvor lydsporene varer opptil flere minutter. 

post-4016-0-06950300-1367856750_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.