Vestavind83 Skrevet 5. mai 2013 Skrevet 5. mai 2013 Er det noen som har tips hvis jeg vil på sykkeltur med barn i sykkelvogna, og jeg ikke ønsker å ta Rallarvegen? Ja, det stemmer at vi har stier i nærområdet, men nå er dette sommerferien og man vil komme seg noen mil unna for turen sin skyld Alle tips mottas med takk. Om du ikke har tid til en avhandling holder det med et stikkord som kan googles. Jeg tenker i første omgang på turer som tar 2-5 dager (inkl lange pauser hver 90min slik at far kan ta en pust i bakken og barn kan strekke på beina og herje litt) Det er snakk om siste uken i juni eller en av de siste to i juli/begynnelsen av august Siter
tonymakkaroni Skrevet 5. mai 2013 Skrevet 5. mai 2013 Hemsedal til Ål, forbi reineskarv-massivet. Siter
Shana Skrevet 5. mai 2013 Skrevet 5. mai 2013 Har ikke sykla der selv, men jeg skal til Rjukan i sommer. Ta tyttebæret/blåbæret opp så skal det være masse fine grusveier innover Hardangervidda. Siter
Vestavind83 Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Skrevet 5. mai 2013 Hemsedal til Ål, forbi reineskarv-massivet. Takk for tips! Dette så interessant ut. Tok du heisen opp når/hvis du har sykla den selv? Siter
tonymakkaroni Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har bare vært i området på ski. Nydelig der Inne, så har tenkt d må være fin sykkeltur. Vet ikke om heisen går sommerstid ? Bil i Gol, buss til Hemsedal , taxi opp, og tog eller sykkel fra ål til Gol er en mulighet Siter
afe Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Dersom du skal sykle utanfor veg, kan kanskje heisen vera eit utgangspunkt. Med sykkelvogn, ville eg tru det er greiast å sykle på veg. Det går ein fin grusveg frå Hemsedal (ved skiheisen) til Leveld i Ål. Det er også vel verdt å vurdere to sidevegar til denne vegen. Siter
Skaaningen Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Dersom du skal sykle utanfor veg, kan kanskje heisen vera eit utgangspunkt. Med sykkelvogn, ville eg tru det er greiast å sykle på veg. Det går ein fin grusveg frå Hemsedal (ved skiheisen) til Leveld i Ål. Det er også vel verdt å vurdere to sidevegar til denne vegen. Skulle du kunne poste noen koordinater på maps.google.com for disse? Siter
afe Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Dei to sidevegane eg tenkte på er vegen til Gyrinosen/Lysebotn og vegen til Eitrestølen. 1 Siter
tonymakkaroni Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Enig, flotte områder med sideveiene også. er selvfølgelig mulig å sykle fra hemsedal og opp, men en god del høydemetere og kanskje tungt med tralle. finnes dnt hytte langs med veien mot ål, men fine teltplasser er det flust av Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.