Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

kommer til og reise på en del kort og lengre turer fremover med en luring som i dag er 9 mnd,han får morsmelk ertstatning litt usikker på hvor lenge han skal få det (dem sier vel 1 år så er litt tid igjen) det er rimlig energi krevene og koke flasker (siden jeg har med gass/bensin på tur) og i tilleg tar det rimlig stor plass jeg starta derfor og se på andre muligheter og kom da over engagsflasker,blant annet den her http://www.amazon.com/Steribottle-Ready-Disposable-Bottles-Count/dp/B002QUYZUI noen som har erfaring med det her? da kunne jeg bare ha en "boks" med alle flasker og ville ikke gjort stor forskjell om det var 10 flasker eller 20 flasker,med tanke på vekt/størelse og så kunne jeg ta med "vanlige" flasker og vaske dem hvis jeg laget bål,en annen mulighet jeg såg på var og bruke "fryse poser" dvs plastik poser inne i den vanlige flasken,men dama starta og prate om det ikke var bra osv.

Hvordan er det andre løser den problem stillingen her? et annet alterativ er jo og passe på att man er i nærheten av DNT hytter og kan koke der på dagen,men greit og ikke være avhengig av det syns jeg :)

Siden vi skal 10 dager på sykkel tur blir det umulig/vansklig uten engangsflasker tror jeg,telt turrer blir nok somregel par dager.

Annonse
Skrevet

Skal du bare på en 2 dagers tur så har du bare med "sterile" kokte tomflasker til de dagene.

Jeg ville ikke kjøpt engangsflasker. Ville heller kjøpt en masse Aventflasker brukt på Finn eller noe - og selge de videre igjen når du er ferdig med de. Vi hadde en haug med slike inkl sterilisator - og solgte de videre for nada. Kjøper du engangs må du jo allikevel bære med deg tomflaskene ned igjen og kaste de.

Husk at det er en del bisfenol eller ftalate flasker i sirkulasjon enda - så pass på at du kjøper ny type Avent e.l. om du kjøper brukt.

Skrevet

Takk får svar @Kjell Iver :)

vi har 6 stk slike "avent" type ny som fungere veldig bra,så dem blir med på vanlige små turer,men hvis det blir mere enn 2 dager blir det veldig mange flasker og ha med seg,er jo ikke akkurat slik att dem "passer" sammen og tar mindre plass eller ;)

Dem her er BPA fri osv så ser jo bra ut,hvis man er på tur over litt lengre tid som sykkel tur er det ikke usansynlig att man er i nærheten av en søppelbøtte og kan kaste dem her og :)

tror nok att jeg skal kjøpe inn noen flere avent flasker og,6 stk er stadig vekk på kanten hjemme  ;)

tar liten plass som man ser i bilde under :)

post-9803-0-33018800-1367689488_thumb.pn

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.