Gå til innhold
  • Bli medlem

Blåis (Nigardsbreen/Austerdalsbreen)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

1) Noen som vet hvor høyt opp blåisen går på Nigardsbreen nå?

2) Noen som vet hvor høyt blåisen går på Austerdalsbreen nå?

Evt., noen som har noen formening om det går an å gå på blåis helt inn det flate partiet på Austerdalsbreen, så jeg får sett de visstnok fine brefallene innerst i Austerdalen?

Annonse
Skrevet

Jeg var på Nigaardsbreen for 3 uker siden for første gang, så jeg har ikke noe å sammenlikne med. Men de lokale breførerne sier at det er unormalt mye snø i år, i forhold til de 2 siste årene. Men du får ikke snø før du beveger deg opp på det andre brefallet.

Skrevet
1) Noen som vet hvor høyt opp blåisen går på Nigardsbreen nå?

2) Noen som vet hvor høyt blåisen går på Austerdalsbreen nå?

Evt., noen som har noen formening om det går an å gå på blåis helt inn det flate partiet på Austerdalsbreen, så jeg får sett de visstnok fine brefallene innerst i Austerdalen?

Du har kanskje allerede vært der, men mandag 11/7 var forholdene på Austerdalsbreen veldig gunstige. Ved den bratte fronten hvor en går inn på breen lå det store snømengder slik at en kunne spasere rett inn på blåisen fra siden. Vi trengte ikke å ta på stegjernene en gang. Det er blåis helt inn til brefallene Odin og Tor. Vi gikk hele breen innover uten å ta på stegjern da den vanlige pjolterisen ga godt feste for Vibramsålene.

På Nigardsbreen går blåisen ganske høyt opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.