Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torgeir skrev

Sora er det billigste Shimano-girsystemet for landeveissykler. Hierarkiet er slik; Dura-Ace - Ultegra - 105 - Tiagra - Sora. Jeg kjører selv en racersykkel med komplett 105-system, og dette fungerer supert til min bruk. Sora sitter som regel på de billigste syklene, i prisklasse ned mot 5000 kroner. Tiagra får du på sykler i klassen 8-12.000,- og 105 på sykler til 10-15.000,-

Javel, men hva med alle de andre Shimano-typene da? Hvor passer de inn i hierarkiet?

Annonse
Skrevet

De sitter ikke på landeveissykler. Dette kan jeg ikke noe særlig, men på terrengsykler er det noe sånt som XTR - XT - LX - Alivio eller noe sånt og en del til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.