Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje mer en vårmelding....

Hvordan er føret i Nordmarka nå?

Er det begynt å bli bart på veiene som brøytes om vinteren slik at en kan gå på fottur der?

Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker Østmarka på denne tiden av året. Men i Skiforeningens føremelding for Nordmarka syd kan man lese følgende:<br /><br />"Kikutstua melder om gode sykkelmuligheter på skogsbilveier som har vært brøytet i vinter. Både fra Sørkedalen (Sørkedalen skole, Finnerud, Fyllingen, Kikut) og fra Maridalen (Hammeren, Bjørnholt, Kikut) er det fint å sykle, med kun få partier med snø."<br /><br />Da kan man anta at det for det meste vil være farbart til fots også opp fra Sognsvann til Ullevålseter. Du må regne med at i hellinger med skygge kan det tidvis være litt snø og is.

Skrevet

Var i Lillomarka nå i helga som var. Utenfor langrennspora og brøyta veger var det trått å gå med en del snø i skyggeområder. Tipper det er lignende i nordmarka og var selv en tur opp til Damtjern ved Hønefoss. Der lå det fortsatt en hel del snø i terrenget.

Skrevet

Gikk på Sollihøgda i helgen. Fin tur, med noe overvann og noen bare flekker. Tror skisesongen er over der. Fra Skoglund inn i Vestmarka går det nok fint. Ellers er det nok nord i marka man må satse på.

Skrevet

Var i Østmarka en tur på mandag, fra Grønmo. Stort sett bart, må regnet med litt is i søkk og skyggeområder. Ingen isgang enda.

Lillomarka i går men var ikke så langt inn fra Linderud. Mye bart der og. har ikke vært innover skiløypene men det er nok flekker med snø der enda.

Nordover i Nordmarka og i høyden er det nok bare for det meste i sydhellinger men det ligger nok noe snø ellers. Mener jeg leste at de har planer om å kjøre opp løypa Mylla-Trantjern til lørdagen enda en gang. Løypa ligger mye i skygge, den jeg gikk siste turen på i fjor. KJørte over skogen der på søndag og det er ikke så mye snø igjen egentlig i åpne områder.

I dag står Lillomarka igjen for tur, sannsynligvis fra Solem.

Skrevet

Østmarka, er det mye bart det nå altså?

Østmarka nordvest er omtrent bart. Bittelitt snø og is her og der i hellinger med mye skygge og nede i disse "kløftene" i terrenget. Men du kan gå overalt. Men vått er det.

Skrevet

Hm, østmarka frister... men tror nok det heller blir en eller annen Kikut variant. På web kamera i dag kunne det nesten se ut som om det fortsatt er mulig å gå over vannet.

Men vi holder oss nok til fots på veien siden jeg har med småen på tur :)

Skrevet

Er det begynt å bli bart på veiene som brøytes om vinteren slik at en kan gå på fottur der?

De vinterbrøyta veiene er stort sett helt bare. Har syklet Hammeren - Bjørnholt - Kikut - Finerud - Sørkedalen flere ganger allerede, og der begynner det nesten å bli tørt også!

Skrevet

Finerud ja...så på webkamera at et der helt bart rundt stuen der nå  :-P

Da tror jeg turen går dit. Bra oppoverbakke dit når en f.eks går fra Midtstuen.

Takk for tipset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.