Gå til innhold
  • Bli medlem

CEBE 4000 - Briller som smitter


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg har et par Cebe 4000 briller type 495, med svarte skinnlapper på sidene. Disse har jeg nettopp kjøpt på e-bay og fikk dem fra Belgia, men det skulle ikke være noen forskjell på de som de selger her i Norge.

Jeg har de siste dagsturene oppdaget noe merkelig svart i ansiktet etter turer men aldri reflektert så mye over det, annet enn å skurt det bort når jeg kom hjem. Nå den siste uken var jeg på en 4 dagers tur, og når jeg kom ned igjen var jeg svart fra øynene og ned til under haka helt ned til T skjorten.

Denne svartfargen er ikke bare å vaske av med Lano! Her måtte det Jiff til for å få det av etter at jeg kom hjem.

Man føler seg egentlig lite smart, spesielt når man har truffet en del folk og pratet om vær og vind.... :)

Har noen vært borti samme problemet? Jeg tenkte å klage til Cebe på dette her. Briller som ikke tåler fuktighet duger ikke mye i fjellet. Må begynne å ha med Jiff og speil på fjellturer

:D

Kjell Iver

post-497-133474393757_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm - ta av lappene og legg de i saltvann? Høres ut som om det bare er overskudd på fargestoff i skinnlappene, og salt fikserer farge.

Og så lenge skinnlappene kun skal beskytte for sola er det vel ikke så viktig om de blir en smule stive av vannet. Ev. smør inn med litt fett etterpå.

Foreslår jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jepp, betyr noe sånt. Det er vel også et auto-reply som du har fått som betyr at det går år og dag før du får noe svar tilbake, hvis noe i det hele tatt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tøff i trynet :-)

Jeg vurderer samme brillene, men blir no litt skeptisk når jeg ser bildet av deg....

Du kan jo også sjekke med Cebe Norge.

Fant denne kontaktinfoen på www.cebe.no

Cebe Norge

Tlf: 22 42 0032

Fax: 22 42 62 39

E-post: [email protected]

Arne Sandvik

E-Post: [email protected]

Joachim Møller

Tlf: 91 14 70 02

E-Post: [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg svar fra Cebe :)

Sitat:

Ber om ursäkt för mitt sena svar men vi har haft semesterstängt v.28-29.

Har faktiskt aldrig hört talas om någon som haft det här problemet du beskriver. Jag gissar på att det inträffat något slags produktionsfel med skinnlapparna du har, så om du kan återkomma med din adress så skickar jag ner ett par nya sådana. Hjälper det ej får du höra av dig så löser vi det på något annat sätt.

Sitat slutt

Så får vi se om fargen holder seg på plass neste gang

Kjell Iver :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.