oddis Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 I ettermiddag skulle jeg opp til Storbotnhornet, gikk det slik? Nei da, men det ble en bra tur likevel. Fra Grytalisetra er det bare å følge tydelig sti mot Grytavatnet. Denne delen er for transportetappe å regne og kan vel ikke akkurat kalles spennenende. Etter den obligatoriske innskrivingen i boken ved vannet fortsatte turen mot sørsiden av vannet. Gå på sti langs vestsiden av vannet. Etter hvert kommer du til en markert ur som kan følges et stykke oppover, deretter blir det nærmest som en liten labyrint og hver enkelt må finne en rute som tar dem trygt opp til det vesle platået like ovenfor. Her var det en stor snøfonn som måtte traverseres før jeg kom inn i Skorsteinen som viste meg ruten opp til kanten av Isbotnen. Fra vatnet og opp til Isbotnen var det vått, glatt og generelt utrivelig, så det var uaktuelt å gå ned samme ruten. Isbotnen bærer sitt navn med rette, her var det ikke antydning til vår, så jeg ruslet ned til Trollbotnen, rundet vatnet og fant en snøfri egg som jeg fulgte opp til kanten av Tverrbotnsegga. Tåka hadde lurt nede ved fjorden hele turen og nå kom den faretruende nært Trollbotnen, i tillegg var det et skikkelig snørike som avdekket seg, dette ble for mye for tynnslitte nerver og jeg bestemte meg for å vende nesen hjemover. Ikke orket jeg å gå opp på Grytavasstinden heller. Får heller ta dem begge igjen når jeg får lurt med Svein inn til Vaksvika Returen gikk over Svartvassegga og ned i Trongbotnen, plenty med snø til å skli på. Trist å ikke komme til topps, men det er et spennende område og litt rekognosering skader aldri. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Får heller ta dem begge igjen når jeg får lurt med Svein inn til Vaksvika Flotte topper, trenger ikke å lure meg for å være med dit ps. disse 10 mnd kan fort kortes ned med 1 mnd i begynnelsen av hvert semester, forutsatt at du leiter fram skipper'n Og så er vel de obligatoriske (og hyppige) langhelgene kjekke som student........... Tåka du skriver om lå klamt langs hele kysten i går, var en tur på Myrdalsfjellet (916) i går kveld (Stranda/Sykkylven) med ungene. Sol og fint vær i indre, tåka lå på samme sted hele tiden. Skulle vært på topper langs Hjørundfjorden, for der låg tåka tjukt over fjorden i 5-600m høyde. Les: fotomotiv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.