Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Populært innlegg Skrevet 7. mai 2015 Sitt i teltet å trykker og venter på flere forumfolk som skal tilbringe helgen her ved Finse. Planleggingstur før Elbrusturen. Teltplassen er samme teltplass som en gjeng her fra forumet brukte i 2008 - før en Jan Mayen tur. Det var en drøy men fin togtur hit fra Majavatn - retur samme vei på søndag. Jeg innser at jeg burde hatt med fler teltplugger - det er vinterlige forhold enda her oppe på 1222 - over og ut. 16
afe Skrevet 8. mai 2015 Skrevet 8. mai 2015 Dersom du vil unngå at skia knekk i vinden, kan det vera lurt å flytte bardunen heilt ned til bakken. 1
Lompa Skrevet 8. mai 2015 Skrevet 8. mai 2015 Stikk innom og spør på stasjonen så får du noen plankebiter til plugger. Kjedelig å måtte sitte der i teltet og se på skiene..
HegeJohnsen Skrevet 9. mai 2015 Skrevet 9. mai 2015 Tur fra hytta på restene av vinterens skispor. Kneet begynner endelig å bli brukbart på tur uten smerter og hevelse etterpå, men tror vel ikke at det egner seg for lengre turer med tung sekk enda. Dagens tur var uansett en opptur 3
Populært innlegg tklami Skrevet 9. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 9. mai 2015 Hadde en liten tur fra fredag til lørdag innover losbyområde i østmarka med packraften. Fin tur som resulterte i en 500g ørret tatt på mark. Vaking var det lite med så¨fluestanga fikk for det meste ligge i ro. 11
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 9. mai 2015 Pålogget Populært innlegg Skrevet 9. mai 2015 Hatt ein liten turnè i Jotunheimen og på Myklebustbreen, Galdhøpiggen, Storebjørn og Snønipa vart vitja. Ei natt i tørr furuskog på Sjåk i mellom, og ein strandryddedag i kajakk på tampen (vart forøvrig så mykje søppel me måtte rekvirere båthjelp for å få frakta innatt). Salig blanding av mine og turfølget sine bileter. 17
Populært innlegg aleks Skrevet 10. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 10. mai 2015 Liten tur i går i skogen på Sørumsand, Romerike. Knipset dette med mobilen. 22
Friluftsnoob Skrevet 10. mai 2015 Skrevet 10. mai 2015 Lørdag 09.05 dro jeg opp til Øyungen i Nordmarka (Oslo). Ergerlig nok kunne jeg ikke dra etter jobben på fredag, tross nydelig vær. Tror jeg kom opp til vannet rundt klokka 10, og for et forferdelig leven jeg kom til To voksne (ene rundt 30ish, den andre kanskje rundt 35ish-40), den ene jublet og hoyet mens den andre hakket løs på et forsvarsløst tre rett ved vannkanten. Jeg spurte hva de drev med, de ble helt stille. Litt senere sa han ene at de skulle bruke det til noe. Jeg bare nikket og gikk videre. I ettertid var det dumt av meg at jeg ikke heller gikk rett forbi, tok frem telefonen og ringe til de som driver med stedet.... Etter en voldsom natt med masse regn under et tarp (neste gang skal jeg planlegge å ligge lengre inn ettersom regnet selvsagt måtte gå inn i åpningen jeg lå i, gikk jeg forbi stedet hvor de to jeg tidligere hadde møtt hadde vært. Bildene sier resten: 6
Tessatroll Skrevet 10. mai 2015 Pålogget Skrevet 10. mai 2015 Ein aldri så liten padletur med litt bål, og litt repetisjon på egenredning og kameratredning. Flott dag 5
+ost Skrevet 10. mai 2015 Skrevet 10. mai 2015 Tok med ungene til Sognsvann. skogbrannvesenet (eller hva det nå heter) hadde åpen dag. Demo av helikopter med vannbøtte under og mye moro for store og små. 5
Populært innlegg Ståle Sæther Skrevet 10. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 10. mai 2015 En aldri så liten tur med "Oppblåsbare Anna" langs med Nidelva igjen i dag. Packraft altså. Også denne gangen avrundet jeg en fin turdag i packraften med fast fisk. 36cm lang og 425 gram tung. Det holder akkurat til kveldsmat det. Surre med litt sjalottlauk i panna. Et par spiseskjeer rømme og noen dråper hvitvinseddik. Og voila. Just add flatbrød: 15
7homas Skrevet 11. mai 2015 Skrevet 11. mai 2015 Friluftsnoob skrev (På 10.5.2015 den 17.32): Lørdag 09.05 dro jeg opp til Øyungen i Nordmarka (Oslo). ...... et forferdelig leven jeg kom til To voksne . Bildene sier resten: Trist. Klikket "Liker" i mangel av en "Liker ikke" knapp 2
Populært innlegg Phaser Skrevet 11. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 11. mai 2015 Barnas Turlag turen til Pershusfjellet på søndag ble avlyst pga av for mye snø. Jeg og en annen Pappa bestemte oss for å ta med barna til drammen for å gå opp Kjøsterudjuvet. Det er ett skar i fjellet ca 1300m langt og opp til 50m dypt med nesten loddrette vegger, 8-15m bredt. Ett veldig spesielt skue. Dette var første turen min. Det var litt vannføring i bekken men vi tok med 4åring 6åring og 12åring opp renna. Det gikk veldig bra. Masse gøy å klatre på. 12åring hadde nok bestemt seg litt på forhånd at dette bare var dumt men etter noen obligatoriske småuhell med våte sko og litt surving så kom vi da opp til den øverste fossen. Vi og flere andre fant ut at det ikke var forsvarlig å prøve seg på fossen denne gangen, var for mye vann. Hadde man vært alene voksen så hadde det sikkert gått greit men ikke med små unger. Vi trasket ned igjen ett lite stykke til nødutgangen. Ett lite skar som går opp i siden. Så litt løst ut nedenfra så vi gikk en voksen og barn i sammen mens de andre sto og ventet, vell oppe så kunne man konstatere at det ikke var så løst som det så ut. Vi gikk bortom sykkelløypa og så noen downhillere på tur ned. Så gikk vi opp til toppen og tok en lang lunsj. 12åring badet til og med. Det var kaldt. Så tok vi skiheisen ned igjen. Det var spennende for små barn Edit: Bildene er i omvendt rekkefølge 15
+rune1974 Skrevet 11. mai 2015 Skrevet 11. mai 2015 @Phaser Herlige tur bilder, man kan jo kun blive i godt humør af at se dem, her i Danmark kommer børnene alt for lidt ud i naturen. 1
Oddbjørn Skrevet 12. mai 2015 Skrevet 12. mai 2015 Hadde en meget flott helg på HighCamp Turtagrø. Ble guidet tur på Hurrbrean og Veslbrean og tur med kompis på Dyrhaugsryggen. 8
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Populært innlegg Skrevet 14. mai 2015 Noen trimturer er mer fotogene enn andre, og på denne fjelltoppen er det skikkelig klatring for å få skrevet seg inn i boka - i hvertfall om høyden er for lav 11
Populært innlegg Bacon Skrevet 14. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 14. mai 2015 Jeg og et par venner var en kjapp tur ut i dag for gå av oss latskapen fra en nylig Sapaniatur. Turen gikk fra Totland til Livvarden i Bergen, og været strålte. Alt i alt en god dag! (De som legger merke til at det norske flagg med på turen så er dette pga Kjell Iver sitt initiativ til fotokonkurranse) 10
Blackbrrd Skrevet 14. mai 2015 Skrevet 14. mai 2015 Var en tur i skauen rett utenfor døra på onsdag og en litt lengre tur på torsdag, samme skaugen, men ble rundt 8km bort til Skjenåsnatten 656moh (eller Skjennåsnatten eller Skjennåsknatten, alt etter hvilket kart du ser på). En kjempefin tur i variert skogslandskap. I det jeg skulle gå ned fra toppen, så kommer jeg til et stiskille som jeg ikke husket fra turen opp. Holdt til høyre og begynner å ane at jeg er på vei rett ned i dalen etter 2 min og er helt sikker på at det ble feil etter 10 min. Tenker at det er greit nok, ringer en kompis og avtaler at han skal komme å plukke meg opp. Var ikke så veldig klar for å gå 6-7km langs veien for å komme meg hjem. Kom på at på turen opp, så kom jeg til en topp jeg hadde god tro på at var Skjenåsnatten, men neida, det var bare en skikkelig luretopp. Kjempefin utsikt fra toppen, morsomt å kunne se snøkledde fjel i det fjene (i tillegg til Store Ble, hvor det fortsatt er masse snø, men ikke så langt borte da). Synes jeg sliter litt med å få tatt bilder som virkelig viser utsikten skikkelig. Får lyst på noe annet enn mobilkamera. 5
Oddbjørn Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 Fremdeles mer enn nok snø på Haukelifjell. Ble tur til Stavsnuten i går og vi stod ned både nord og sørsiden så det ble tett på 1000 høydemeter totalt. Hardt i nordsida og slush i sørsida. 4
Martin HJ Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 Rød dag igår med fri fra barnehage, skole, jobb og andre pliktmessig oppmøter - fin dag for å ta en dagstur til kjente trakter langs kysten. Tok med sønnen min på sykkeltur til Vesterøyas sydligste punkt, Folehavna. Her er det et massevis av gamle bunkere, kanonfundamenter, enmannshull, bombekastestillinger og masse andre rester av tyskinstallert morro som går fra å være noe særdeles alvorlig for 75 år siden til å være en uskyldig lekeplass for en liten gutt den dag i dag Innførte litt krigshistorie på hans nivå om onde krigere fra et land langt, langt avgårde og kosa oss halve dagen her ute ytterst i havgapet med mat og godbiter - topp stemning 5
Populært innlegg aleks Skrevet 15. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 15. mai 2015 Padletur på Setten i Aurskog-Høland-kommune i går. 11
Ebj Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 Tilbake etter to fuktige netter ved skjærsjøen i namdalseid. Mye regn, mye vind, noe hagl og kun småfisk - men like blid:-) 2
aamodt Skrevet 16. mai 2015 Skrevet 16. mai 2015 Jeg var på telttur på Oggevann i Birkenes fra fredag til lørdag. 4
Lar5 Skrevet 16. mai 2015 Skrevet 16. mai 2015 Liten overnattings tur på målia DNT hytte (ca750moh). Gikk de snaue 4km i siste rest av skiløypene fra svaenlia i går kveld. Funka bra det, tørrere enn myra;) Knall solnedgang med 170km utsikt til glittertind, sola datt ned bak brummundkampen 6km unna Og mørkt ble det aldri.. Sov dårlig tross alright seng. Ikke fullt så bra i dag, -2 på morran før tåka rom veltende inn over myra. Endte i 150 meter sikt og regn fra tåka.. Hadde tenkt meg en bit til innover men slo det rask fra meg pga av vær og føre.. Frista lite og gå 12-14km i snøvær 17 mai 4
Anbefalte innlegg