REJOHN Skrevet 20. september 2017 Skrevet 20. september 2017 13 minutter siden, incognito skrev: Vi vasset over elven i enden av sletta ved Mån. Slo opp telt sånn ca der det er markert på bildet. Aha, da demrer det.. Takk.
Populært innlegg lettskremt Skrevet 20. september 2017 Populært innlegg Skrevet 20. september 2017 Tur til Skårasalen 1542 moh i dag 16
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 20. september 2017 Populært innlegg Skrevet 20. september 2017 Hit: 13
Populært innlegg lettskremt Skrevet 22. september 2017 Populært innlegg Skrevet 22. september 2017 Hadde en plan om å komme meg opp på Store Steindalsnosi i dag, men føret viste seg å være litt vrient for ensom og lettskremt vandrer. Veldig glatt i steinura, nysnø på bakken og regn i lufta. Flere større partier med dyp og våt snø gjorde meg også usikker. Kom ikke halvveis engang før jeg bestemte meg for å snu! 16
Populært innlegg elossius Skrevet 22. september 2017 Populært innlegg Skrevet 22. september 2017 Jeg er på "jomfru" tur med hengekøye. Får bare håpe det ikke blir for mye regn og at temperaturen holder seg. 14
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 23. september 2017 Populært innlegg Skrevet 23. september 2017 Grått og flott - Krokskogen i dag. Utrolig mye bær fortsatt. Møtte også noen kuer, trivelig med dyr i skogen. 11
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 23. september 2017 Populært innlegg Skrevet 23. september 2017 Hit; nettopp kommet hjem... 13
Populært innlegg lettskremt Skrevet 23. september 2017 Populært innlegg Skrevet 23. september 2017 Fikk veid opp skikkelig for gårsdagens avbrutte toppturforsøk med en tur til selveste Galdhøpiggen i dag. En del snø og en del folk og perfekt vær. Artig opplevelse. 20
Populært innlegg +ost Skrevet 24. september 2017 Populært innlegg Skrevet 24. september 2017 Etter en miserabel tursommer, med barn i hus og annet ansvar går ikke ting alltid som man håper på, ble det en lenge ventet telttur for jentene. Midt inne på Romeriksåsen ligger tre vann på rekke, Smal-, Kirkeby- og Gjerdrumsgjermenningen. Det går kjørevei inn fra Eltonåsen i øst, 50 Kr i bomavgift er en liten pris for å komme så nær turmålet. Ble en rolig natt med bare oss. Møtte en familie med bærplukkere med 40 liter bær i spannet lørdag kveld og en enslig jogger søndag morgen, ellers var det helt stille. 16
Populært innlegg a_aa Skrevet 25. september 2017 Populært innlegg Skrevet 25. september 2017 (endret) I dag var jeg en tur på butikken, nærmere bestemt på Vestkanten kjøpesenter i Loddefjord Startet ved Kringsjå på Laksevåg, og tok først turen til de gamle forsvarsstillingene ved Kvarven. Der ble det å sette mobilkameraet på 10 sek forsinkelse og løpe/hoppe på plass for posering foran kanonløpet som peker mot Askøy - tror jeg snart må få anskaffet en sånn bluetooth-utløser i stedet for stressingen: Derfra gikk videre oppover mot toppen, det var skikkelig varmt og jeg måtte ta et par pauser for å ikke svette så mye. Men opp kom både jeg og andre: Etter å ha slappet av litt, gikk ferden nedover til Loddefjord for litt mandagsinnkjøp, før det ble buss tilbake til Laksevåg - en fiiiin tur på butikken Tillegg: Glemte jo å nevne at toppen altså er Lyderhorn (396 moh) Endret 26. september 2017 av a_aa 12
Populært innlegg +Boggabogg Skrevet 26. september 2017 Populært innlegg Skrevet 26. september 2017 T-skjorteføre en tirsdag i slutten av september! Her er det bare å pakke sammen på jobb, heim og hive i seg litt mat og ut og avgårde i lag med @TerjeH . Vi havna selvfølgelig midt i rushtrafikken og brukte heile fem minutter ekstra fram til startstedet i Tromsdalen (tygg litt på den Oslobeboere...). Jeg er den lykkelige innehaver av vakttelefon med responstid denne uka, så turen måtte legges opp deretter. Kløftebakken går rett opp fra Tromstun skole. Her kan man få både puls, melkesyre og blodsmak dersom man liker sånt. På ca 400 meters høyde svinger man østover en liten kilometer før man kravler seg ned til lysløypa og tilbake til start. 5 kilometer og 470 høydemeter. Heime i god tid før mørkets frambrudd. E det 'kje vakkert? Og bratt. Vi ser bilen. Tromsdalstinden i ettermiddagssol 14
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 27. september 2017 Populært innlegg Skrevet 27. september 2017 Da blir det test av Zpacks tarpen ved Atlanterhavsveien. Flott himmel i kveld, blir fint å vokne til dette i morgen. 17
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 28. september 2017 Populært innlegg Skrevet 28. september 2017 Aften sol, Nordlys, og morgen sol på samme tur😀 Ligger under tarp og nyter livet 10
+TheSleepwalker Skrevet 28. september 2017 Skrevet 28. september 2017 Var en tur oppom Kvistingen i bymarka, Trondheim i helga for å båle og sove litt..i likhet med resten av Trondheim så det ut til
a_aa Skrevet 28. september 2017 Skrevet 28. september 2017 Kort busstur fra Kringsjå til Solheimsviken like etter at jeg kom fra jobb, så startet vandringen Var på Løvstakkens topp etter 1 time etter jeg satte meg på bussen, deretter over til Damsgårdsfjellet og et tilbakeblikk mot samme topp: Så ble det en kjapp matpause på Olsokfjellet, og deretter over til Holefjellet for å knipse "Standardbildet" : Kom ned på bussholdeplassen ved Kringsjå knappe tre timer etter at jeg dro derfra GPSen sier 9 km og 900 høydemeter - litt usikker på den sistnevnte, har skrudd opp filteret som skal begrense overestimering men det kan tenkes at det bør settes helt på max? Uansett nok en flott tur i finværsperioden! På lørdag er høsten her med regn og vind og dugnadstimer i båtforeningen - men nå er batteriene ladet 9
Populært innlegg Kjellis Skrevet 29. september 2017 Populært innlegg Skrevet 29. september 2017 (endret) Ikke akkurat fjelltur, men var ute å prøvde meg på nordlysfoto i natt 😊 Tustnafjella mot lyset fra Kristiansund: Nordlys over Heringsøya med Smøla i bakgrunn: Nordlys over Bergsfjellet med Aure sentrum foran: En flott natt å være ute i 😊 Endret 29. september 2017 av Kjellis 16
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 30. september 2017 Populært innlegg Skrevet 30. september 2017 En av sesongens aller fineste føringsturer gikk til Store Austanbotntinden tidligere denne måneden med to spreke damer! Store Skagastølstinden sett fra 1800m-steinen på Austanbotntinden Utsikt fra Vestre Austanbotntinden Opp den siste hammeren før toppen 21 1
Populært innlegg AK74 Skrevet 30. september 2017 Populært innlegg Skrevet 30. september 2017 Mot alt som er normalt kan vi vel si om været i Troms de siste måneden, men herreminhatt så fantastisk! Våkne til sol og blå himmel hver dag, og et fantastisk nordlys på kveldene. Ble en par timers fjelltur i går, for å prise at helga er her;) tatt med mobil så klarer ik å formidle synet, men dog😊 12
Populært innlegg Jan Erik Hansen Skrevet 30. september 2017 Populært innlegg Skrevet 30. september 2017 Som @AK74 sier er forholdene i Troms av typen som gjør det umulig å holde seg inne. Så helgas første tur ble med telt og kano et par dager på Målselva. Og etter å ha sittet på ræva i to dager skriker beina etter en fjelltur i morgen. Her er et kjapt redigert klipp fra kanoturen. Kanskje kommer et lengre klipp sammen med historie og bilder på bloggen til uka (må bare lære redigering først...) 12
Populært innlegg +Blaser Skrevet 1. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 1. oktober 2017 Fryktelig fint vær i Trøndelag da !! Men dog svært vindfult. Så derfor ble det en kombinasjon av bare tur og jakt på rype..... Fikk med meg gamlingen på 75 år i dette ulendte terrenget. Vi konkluderte med at dette var hans siste tur her ja-Dessverre. ( Det ble litt over 400 høydemeter) Forøvrig så har jeg en ny opplevelse på turen. Jeg tok med spring vann for å være sikker på at vi kunne lage oss kaffe/te !! ( Det har jeg aldri opplevd før i Trøndelag) 12
jenspetter Skrevet 1. oktober 2017 Skrevet 1. oktober 2017 Ble en tur til Bingsbu. Bikkja ville inn, jeg ville ikke. 8
a_aa Skrevet 1. oktober 2017 Skrevet 1. oktober 2017 Ble lysning i været over Bergen i 16-tiden, så da benyttet jeg sjansen til en liten vandring (med enkelte blåbærstopp) igjen - her er "standardbildet" mot Askøy tatt fra Olsokfjellet i stedet for Holefjellet Ser et par på vei over Damsgårdsfjellet til høyre, jeg møtte faktisk 8-9 personer på turen, overraskende mange mtp været. Selv om regnet hadde tatt en pause, var det skikkelig kraftige og viltre vindkast på toppene - det trives jeg med 8
Populært innlegg AK74 Skrevet 1. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 1. oktober 2017 I dag ble det først en tur med hundene til fjells, deretter merke/tracke tur til Tvinnaren 757. Vanna i Troms. Tok 6 timer, men så vel anvendte timer da😎 15
Populært innlegg +Boggabogg Skrevet 2. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 2. oktober 2017 Det er nesten umoralsk å legge ut vakre høstbilder fra Troms, samtidig som sørvestlandet blir skylt på havet, men vi prøver likevel. Rekkeviddeangst pga vakttelefon var fortsatt tilstede på søndag, så @TerjeH og jeg testet en ny rundtur i nærområdet. Startet ved Slettaelva skole og fulgte anleggsveien til Mellomvatnet. Deretter brukte vi kart og linjal og skar direkte opp mot Finnlandsfjellet. Derfra var det god sti ned mot Slaktarhaugen og videre ned til veien. Det er tydelig at stisyklistene koser seg i området fra Slaktarhaugen og ned. Det var bygd opp både doserte svinger og spretne hopp. Velbekomme. Mellomvatnet med Kjølen bak. Vatnet er en del av vannforsyninga til Kvaløysletta, derfor anleggsveien. Stien til Kjølen går til høyre for vatnet. Ingen sti i retninga vi skulle, men greit å gå. Utsikt mot Tromsdalstinden og Hamperokken. Uvant å være her oppe uten ski på beina. Vi hadde egentlig tatt noen fine bilder av Tromsøya, men når vi kom heim viste det seg at det vi håpte var hissig bråtebrenning var husbrann nær sentrum, så de bildene var ikke så koselige likevel. Kitti sine rein er turistvante: "Fotograf i sikte! Pensida fram, inn med magen, geviret i relieff mot Bentsjortinden! - Hold! Hold! - Puh, der gikk de" 20
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 2. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 2. oktober 2017 Siden det var meldt svært mye vær i hytteområdet, ble det byhelg på oss. Den ble benyttet til tur i Malvikmarka. Lørdag i området rundt Vulusjøhytta, søndag langs Homlastien (inntil regnet tok oss). Pga regnet kom vi oss ikke opp til fossene, så det får vi ha tilgode. 10
Anbefalte innlegg