Populært innlegg Phoney Skrevet 27. mars 2017 Populært innlegg Skrevet 27. mars 2017 Gårsdagens tur ble litt prøvegåing av løypa jeg har tenkte å benytte inn til Østmarka naturreservat når snøen og isen er borte - forhåpentligvis om ikke så lenge. Fortsatt en del is på stiene. Tempoet var bedagelig slik at eldste hunden klarte å holde i motbakkene. Avsluttet med bål og pølser. 16
Populært innlegg eirikw Skrevet 27. mars 2017 Populært innlegg Skrevet 27. mars 2017 Skiføret endrer seg raskt når temperaturen på dagtid nærmer seg + 20 og nattefrosten er minimal. De to bildene er fra Knutefjellet i går og Kolsjø i dag. EirikW 20
Populært innlegg Martin HJ Skrevet 28. mars 2017 Populært innlegg Skrevet 28. mars 2017 Tok meg en tur på sjøen til morran idag med Packraften min i skikkelig vårvær. Padlet rundt 4 km mellom holmer og skjær, skikkelig digg at den varme fine tida endelig er på fremmarsj 21
Populært innlegg Denali Skrevet 29. mars 2017 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2017 Sverigetur for å tjuvstarte sesongen ❤ 15
Populært innlegg Terka Skrevet 29. mars 2017 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2017 Siden "vannbildene" begynner å komme.😀 Ikke ut på tur lenger ut enn hagen her enda, men forberedelser til kommende opplevelser. Dagen etter at det lokale skianlegget stengte for sesongen måtte de nye kajakkene ut og tilpasses til barna. Og de gikk straks igang med å "tørrtrene". 😁 16
+PTG Skrevet 29. mars 2017 Skrevet 29. mars 2017 Terka skrev (På 29.3.2017 den 10.38): Siden "vannbildene" begynner å komme. Ikke ut på tur lenger ut enn hagen her enda, men forberedelser til kommende opplevelser. Dagen etter at det lokale skianlegget stengte for sesongen måtte de nye kajakkene ut og tilpasses til barna. Og de gikk straks igang med å "tørrtrene". Ekspander Så stilig at de har nedskalerte havkajakker, de ser fine ut
Terka Skrevet 29. mars 2017 Skrevet 29. mars 2017 (endret) PTG skrev (På 29.3.2017 den 13.11): Så stilig at de har nedskalerte havkajakker, de ser fine ut Ekspander Jepp! 😀 Surra rundt og kikka på Aquarius Piccolo når barna var enda mindre, men bestemte meg deretter for å gå for noe litt mer "varig" for barna og planen var å kjøpe Tahe Marine Lifestyle SOLO. Kom detter over et pakketilbud i vinter på disse (Seabirds Design Expedition Odin) med åre, spruttrekk, dekksbag og vest til 4400,- Det er en fullverdig kajakk og allt er justerbart ift personstørrelse. Men man ser på en del detaljer at dette ikke er forsøkt spart inn litt, f.eks så passer ikke de foråndsborrede hullene når jeg flyttet knestøttene og jeg måtte da borre opp nye hull. Men det er utrolig mye kajakk for pengene. Tidligere har barna sittet både mellom bena mine i cockpit og i bakre lasteluke på kajakken min. De likte det veldig godt, men var for store for det sist sommer, og er veldig klare for egen kajakk nå. 😊 Disse er spec"et opp til personer på 50 kg og bra justerbare ift størrelsen på den som skal padle. => Satser på å ha dem noen år. Endret 29. mars 2017 av Terka 1
Populært innlegg Snutemor Skrevet 29. mars 2017 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2017 Lille frøken Viperia lå og solte seg da vi kom forbi på tur i dag. Kanskje hun var lei seg fordi hun ikke hadde fått noen invitasjoner til hytteturer i påsken. Jeg spurte ikke. Bare løp i stor sving rundt henne og fort, fort videre. Bare fordi jeg hadde så god fart selvfølgelig. Ikke fordi jeg var redd eller noe sånt. Inni meg var jeg helt stoisk. 16
Populært innlegg a_aa Skrevet 29. mars 2017 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2017 Nok en tur i høyden hjemover fra jobb, denne gang over Lyderhorn. Var meldt delvis skyet og sol fra ettermiddag/kveld, og jeg nærmet meg ikke toppen av Lyderhorn før i 17-tiden. Jeg stresset ikke, for det gode været lå langt ute i havet vest for Sotra - og her var det bare noen få ti-metere som gjensto før jeg gikk opp i skylaget som fortsatt omkranset toppen: Dro videre nordover ned fra toppen, der været ble gradvis lettere mens solen sank videre nedover. Hadde med meg kvistbrenneren og en bunt med tørr opptenningsved - det gjorde at de småfuktige einerkvistene jeg fant likevel brant godt når de fikk litt hjelp. Det er noe eget med røyken fra brennende einer, det lukter villmarksliv Og i ennå noen uker til kan man brenne bål på bynære fjell uten at nervøse sjeler alarmerer nødetatene - det må jo utnyttes! Både Real-posen, frukt og nytrukket kaffe gjorde godt i kroppen før turen gikk videre hele veien hjem. Godt med en tur igjen, har vært litt for mange dager med lave skyer i det siste 16
Populært innlegg TerjeH Skrevet 31. mars 2017 Populært innlegg Skrevet 31. mars 2017 Avspaserte fredagen for å gå på tur. Til Nonsbu i Troms. Mye urørt snø på veien! Glede seg til sommeren? Ikke denne karen. Hvor går løypa? Den går etter skiene. Nonsbu. Fin plass å komme til! 22
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 1. april 2017 Populært innlegg Skrevet 1. april 2017 Endelig på tur etter en vinter med halting og krykkefaenskap Labbene overlevde 10-12 km i skogen. Phuuu. Lillomarka rundt i dag. Helt herlig 16
Gjest Turlyst Skrevet 2. april 2017 Skrevet 2. april 2017 Tur på Verdens ende Ikke lenger lovlig å overnatte der ute, så dagsturer er dessverre alt. Har vurdert å gjemme meg bort i en vindsekk over natta. God mat og godt drikke mens jeg venter på det rette lyset. Kan vel heller reise til Mølen, hvor det er mange flotte motiver. Mølen er et paradis for naturfotografer.
Populært innlegg AK74 Skrevet 2. april 2017 Populært innlegg Skrevet 2. april 2017 Tre dager på rad på skitur er ikke værst i kyststrøkan i nord😊 men så herlig med stabilt vintervær:) 25
Populært innlegg ArveS Skrevet 3. april 2017 Populært innlegg Skrevet 3. april 2017 Ikke akkurat "i dag" lenger, men forrige helg ble tilbragt på Finse. Mye vind og til dels lavt skydekke medførte leir kort vei fra stasjonen, og turen opp på jøkulen ble avbrutt. Men det klarnet opp av og til: 17
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 4. april 2017 Populært innlegg Skrevet 4. april 2017 Er skrekkelig lite på tur for tiden... Men igår var det OK vær og jeg hadde kommet meg sånn halvveis etter feber og sånn uka før. Gikk en liten tur ved gamle molybdengruver på Liland. Her er det litt høyfjellstemning, digg. Litt posering er viktig! 18
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 6. april 2017 Populært innlegg Skrevet 6. april 2017 Var på Mount Hector (3394m) i går, en av de høyeste i Canadian Rockies. 27
Populært innlegg Phoney Skrevet 6. april 2017 Populært innlegg Skrevet 6. april 2017 Dagens luftetur med innlagt bål og pølsespising. Noen er mer opptatt av å følge med på pølsepakken enn fotografen. 17
Populært innlegg Utendørs Skrevet 8. april 2017 Populært innlegg Skrevet 8. april 2017 (endret) Dagstur i strålende vær med herlige skiforhold. Fikk til og med øvd inn litt telemark-teknikk på nedturen, artig! Tromsdalstinden kan skimtes litt til venstre i bildet. Endret 8. april 2017 av Baguett 17
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 8. april 2017 Populært innlegg Skrevet 8. april 2017 Har klatret Via Dolorosa på Vardåsen i dag med @Denali stas 20
Populært innlegg AK74 Skrevet 8. april 2017 Populært innlegg Skrevet 8. april 2017 Helga tilbringes i indre Troms, nydelige forhold for uteliv i dag😊 20
Populært innlegg +Blaser Skrevet 9. april 2017 Populært innlegg Skrevet 9. april 2017 Er for tiden i Trøndelag for å lade opp til påskestemning, men sliter litt med å finne snø da.... Først litt oppsett av fuglekasser som Max mekker ( = sønnen) har laget av bestefar. Så gikk turen videre inntil vi fikk øye på flere Rudolfer. Fikk noen spørsmål hvorfor de var her og ikke hos julenissen...... Så ble det en velfortjent rast med Kakao, sjokolade etc. før vi dro ned til vannet for å fiske med en ny innkjøpt Elias fiskestang. 13
Populært innlegg whistler Skrevet 9. april 2017 Populært innlegg Skrevet 9. april 2017 Flott tur til Floretuten med @Tor-Erik-L-77 i dag 😃 19
Populært innlegg a_aa Skrevet 9. april 2017 Populært innlegg Skrevet 9. april 2017 (endret) Edit: Jeg hadde skrevet masse tekst her, som rett og slett forsvant da jeg trykket Lagre What I saw isn't what I got. Bare bildene ble igjen. Kortversjonen er: Tur fra Solheimsviken til Løvstakken, Melkeplassen, Damsgårdsfjellet, Holefjellet (med kaffebrygging, pølsespising og ankelforstuing) - fin tur. Endret 9. april 2017 av a_aa 18
Populært innlegg JensM Skrevet 9. april 2017 Populært innlegg Skrevet 9. april 2017 Tok med min lillesøster som nylig ble dobbelt norgesmester i bryting på en liten fjelltur igår slik at hun fikk koble litt av fra all trening og sånt. Hadde håpet hun endelig skulle få den største fisken, men den var det nok jeg som tok. Kom hjem med 4-5 stk meget pene fisk, og en naturopplevelse som var helt fantastisk. Knall sol og helt vindstille. Og i år så har det vært en sjelden opplevelse! Nå venter påska, og da blir det nok flere fjellturer. God påske! 19
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 9. april 2017 Populært innlegg Skrevet 9. april 2017 Nådde ikke målet, men fikk uansett sett både flott dyreliv og spennende snøras på turen til Gammel-geit-fjellet (Old Goat Mountain) i går. Flere bilder og beskrivelser i Canada-tråden. Prærieulv Snørasene går hyppig og nært Bighorn Sheep 23
Anbefalte innlegg