mr.elendig Skrevet 5. oktober 2018 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Vanlege kortversjonen av turen rundt bildevatnet på sotra, ca 1.5t i somletempo med pause for å poste. Utsikt retning bergen: Endret 5. oktober 2018 av mr.elendig 6
Populært innlegg Thulsa Skrevet 5. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 5. oktober 2018 Ruslet entur innover Rørosviddene. Fint i fjellet nå for tiden når vi går mot kaldere tider. 13
meisal Skrevet 6. oktober 2018 Skrevet 6. oktober 2018 Ødelagt bil = ingen fjelltur denne helgen. Endte derfor opp med en padletur rundt Elvannet i Oslomarka. 7
Populært innlegg Heriks Skrevet 6. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 6. oktober 2018 Ute på vift i helga, og siden alt program er på kvelden må man jo bruke dagen til noe. Har sjekka ut turstiene i Garphyttans nasjonalpark og Ånnaboda naturreservat 10
tonymakkaroni Skrevet 6. oktober 2018 Skrevet 6. oktober 2018 Tur i Krokskogen idag, rundttur innom Mørkgonga, Gyrihaugen og Løvlia før retur tilbake til Steinsfjorden/Åsaveien. Rart og litt vemodig at en ulvetispe ble skutt der idag 7
Gittiamo Skrevet 6. oktober 2018 Skrevet 6. oktober 2018 I dag har jeg vært Drammens midtpunkt for en kort stund, sammen med Laban the JRT. Han var mindre imponert enn meg. Det ene bilde kosta en hel neve med kattemat faktisk. Men det ble en fin liten runde hvor Haukås også ble besøkt. Det var forresten alt for varmt for vinterbekledning i dag 9
varmtvann Skrevet 6. oktober 2018 Skrevet 6. oktober 2018 Bedre Halvdel og jeg er fremdeles halvfulle av basiller så det ble ikke noe ordentlig høsttur i dag men vi tok en liten tur rundt Østensjøvannet. Nå blir det snart å fyre opp bålpanna i hagen. 6
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 6. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 6. oktober 2018 (endret) Prosjekt bli kjent, fortsetter, konemor kjørte meg til Nes, og jeg gikk turstien fra Nes og til Elstangen (grønn). Mere kupert enn forventet, fra 74 MOH til 282 MOH på en tur som ser ganske flat ut ved første øyekast på kartet, og E16 går ikke langt unna, og den føles ikke så bratt med bil. Litt lett å bli lurt, hvis du ikke sjekker høydene på kartet. Den er bra merket, men ikke mye brukt. Møtte ingen på turen, før jeg kom til stien fra/til Manaskaret. Milorg celle Baklia ligger rett til høyre for bilde. Hvalpåsen er utilgjengelig nedenfra, tror ikke det er klatret her en gang pga. Overheng/rasfare. Edtit: Lest litt på nettet: 58. Hvalpåsen (ved Nes ved Tyrifjorden) Mange har vært oppe og kikket på denne imponerende veggen (zoom) (zoom mer) opp gjennom årene, Men steinkvalitet har sendt dem hjem med uforrettet sak. En del renskearbeid må til for å få til forsvarlige ruter her. De etablerte rutene ligger i området der det danner seg is vinterstid (svart fjell), som også er klatret. Følg blåmerket sti i retning Sundvollen i 5 – 10 min og ta av sti/tråkk opp mot ura og veggen. Da kommer du opp der det ser ut som om det går en renne opp (men det går ikke da det starter med et lite dieder før man kommer opp i renna). Og man ser svart fjell opp til venstre. På en så stor og voldsom klippe må vi forvente av det kan hekke rovfugl. Ta i så tilfelle hensyn til dette og vent til ungfugler har forlatt reiret (juli). Bergart her konglomerat, sandstein og slamstein i bunn av klippen og basalt og rombeporfyrlava i øvre del. Fin utsikt noen steder over Tyrifjorden og så rett ned på Utøya. En sjelden fin varde også. Geitøya, Frognøya, Purkøya og Storøya. Endret 6. oktober 2018 av Memento mori La til info om klatring 10
Populært innlegg a_aa Skrevet 6. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 6. oktober 2018 Kjapp stardardtur, med en aldri så liten liten regnbyge (ikke særlig overraskende her i Bergen, nei) mot slutten av turen - men en lett regnjakke (unnskyld: "verdens letteste 3-lags skalljakke") gikk fra hoftesekk til overkropp i god tid før væromslaget. No problem 11
varmtvann Skrevet 7. oktober 2018 Skrevet 7. oktober 2018 Startet dagen med en liten padletur på Kolbotnvannet. Sol og stille vann. 7
Gittiamo Skrevet 7. oktober 2018 Skrevet 7. oktober 2018 varmtvann skrev (På 7.10.2018 den 9.19): Startet dagen med en liten padletur på Kolbotnvannet. Sol og stille vann. Ekspander Kult. Mine barndomstrakter der ja 👍🏻 1
Truant76 Skrevet 7. oktober 2018 Skrevet 7. oktober 2018 Fjell Festning Light Festival 2018 i går kveld 2
varmtvann Skrevet 7. oktober 2018 Skrevet 7. oktober 2018 Gittiamo skrev (På 7.10.2018 den 9.24): Kult. Mine barndomstrakter der ja 👍🏻 Ekspander Tror vi har bytta plass. Jeg vokste opp i Drammen 😄 1
Populært innlegg Tutogkjør Skrevet 7. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 7. oktober 2018 Endelig en dag uten regn! Daurmålsnibba (1135moh) i Gloppen. Mardalssøylen Gloppefjorden og Søreidsstøylen 15
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 7. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Siden været hart vært dårlig så var det endelig fint vær og fikk rota meg ut en tur. Ble en topptur til en lokal topp her i bygda, ingen stier til denne lokasjonen, bare urørt natur i nydelige høstfarger Kaffen smaker ekstra godt da! Endret 7. oktober 2018 av Tor-Erik-L-77 16
+tshansen Skrevet 7. oktober 2018 Skrevet 7. oktober 2018 Tor-Erik-L-77 skrev (På 7.10.2018 den 15.06): Siden været hart vært dårlig så var det endelig fint vær og fikk rota meg ut en tur. Ble en topptur til en lokal topp her i bygda, ingen stier til denne lokasjonen, bare urørt natur i nydelige høstfarger Kaffen smaker ekstra godt da! Ekspander Flotte bilder, men her har du bommet kraftig på hvitbalansen eller dradd for hardt i varmeslideren i lightroom... 😬
Tor-Erik-L-77 Skrevet 7. oktober 2018 Skrevet 7. oktober 2018 tshansen skrev (På 7.10.2018 den 15.39): Flotte bilder, men her har du bommet kraftig på hvitbalansen eller dradd for hardt i varmeslideren i lightroom... 😬 Ekspander Har ikke bommet, vanligvis så liker jeg litt ekstra varme når jeg fremkaller men mulig det ble litt i overkant her, gikk litt fort 😉 1
Truant76 Skrevet 7. oktober 2018 Skrevet 7. oktober 2018 Tor-Erik-L-77 skrev (På 7.10.2018 den 16.35): Har ikke bommet, vanligvis så liker jeg litt ekstra varme når jeg fremkaller men mulig det ble litt i overkant her, gikk litt fort 😉 Ekspander Tja, tar vi bilder for andre eller for oss selv? Jeg har en tendens til å favorisere blåtoner og mørke bilder, og får støtt og stadig kommentarer om at enkelte bilder kunne vært hakket lysere. Siden jeg ikke gjør butikk ut av å ta bilder så lager jeg dem slik jeg vil ha dem, det er tross alt jeg som beskuer dem mest 1
Rosander Skrevet 8. oktober 2018 Skrevet 8. oktober 2018 Det ble en kort fisketur uten fangst i ett ferskvann ikke langt hjemmefra, heldigvis er det bare 10 minutter til sjøen så prøvde litt der også. Ingen fangst der heller men ble jo en tur av det uansett 6
Populært innlegg Terka Skrevet 9. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 9. oktober 2018 (endret) I ånd med norske fjellpionerer, Slingsby, Mohn, Boeck, Keilhau, og dere andre, ærklærer jeg meg selv som førstebestiger av denne sten. Jeg har sogar overnattet på den en stormfull og våt Octobernatt for snart et år siden. Ærede Fjellforum velges over Instagram, Facebook og NTK, for beretning om denne bragd til det norske folk. 💪😁 Endret 9. oktober 2018 av Terka 5 7 1
+Blaser Skrevet 9. oktober 2018 Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Tok en spansk en. Har dratt til Spania for å optimalisere kroppen Løpetur i dag med påfølgende vandring langs kysten under noen (få) furu trær. Blir mye spansk drikke for erstatte væsketapet ja Endret 9. oktober 2018 av Blaser 9
Tutogkjør Skrevet 11. oktober 2018 Skrevet 11. oktober 2018 Rosander skrev (På 8.10.2018 den 20.37): Det ble en kort fisketur uten fangst i ett ferskvann ikke langt hjemmefra, heldigvis er det bare 10 minutter til sjøen så prøvde litt der også. Ingen fangst der heller men ble jo en tur av det uansett Ekspander Rona og Drangsvann? Hilsen utflyttet Kristiansander..
Populært innlegg Tutogkjør Skrevet 11. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 11. oktober 2018 (endret) Nydelig dag i Gloppen! DEN fortjente vi, etter at bøttevis med nedbørsrekorder er satt denne høsten.. En fantastisk deilig tur til Eikeneshesten (1093moh) i Gloppen, Sogn&Fjordane. Ser mot Hyeneshesten og skjerdalen på andre siden av innløpet til Hyefjorden. Hovedløpet Nordfjord til høyre. Hyefjorden. Mot snønipa (1827moh), på Myklebustbreen i horisonten. Gloppefjorden og Sandane. Ryssdalshornet til høyre bak. Helst bakerst er Myklebustbreen og Snønipa. Nordfjord mot Stryn og Loen. Hestnesstøylen nede til høyre. Skåla i horisonten, antar jeg at det er.. Kunstig vann like bak Eikenesstøylen Krysset Nordfjord og Gloppefjorden. Ser Anda-Lote, fergeforbindelsen (E-39). Anda flyplass nede til høyre.Du er hvorfor området kalles "Anda"? Nordfjord er en av verdens fineste plasser, når været spiller på lag, spør du meg! Endret 11. oktober 2018 av Tutogkjør 13 1
Megalep Skrevet 11. oktober 2018 Skrevet 11. oktober 2018 Herlig å se bildene fra Gloppen, @Tutogkjør ! Har mange gode minner derfra etter året på folkehøgskole. Et fantastisk turområde 1
Populært innlegg anderskristensen Skrevet 11. oktober 2018 Populært innlegg Skrevet 11. oktober 2018 For oss hundekøyrare er hausten kanskje den viktigste tida på året. Her legges grunnlaget for alt som skal skje når det blir alvor og vinter. Det legges ned utallege timar bak hunderompane og for å halde motivasjonen oppe både hjå dei to og firebeinte, må man innimellom gjere som eg og pelsane har gjort denne veka. Da har vi laga camp ved Hornsjøen på øyerfjell og trena rundt i vakre kontrastar i haustfjellet. Det gjer godt i hjarte og sjel. Øyerfjellet er faktisk ei perle om man gjer det sjansen. Her er eit rikt dyreliv, og i morges kom ein diger elgokse spaserande rett forbi campen. Han frykta ingen av oss verka det som. Eg høyrde det smalt oppe i lia nokre timar etterpå. 10
Anbefalte innlegg